محدودیتی برای واردات دام وجود ندارد

محدودیتی برای واردات دام وجود ندارد
معاون امنیتی، انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با وجودی که این استان توانایی لازم برای واردات دام از طریق مبادی قانونی را دارد اما برخی افراد سودجو بدون در نظر گرفتن سلامت هموطنان صرفا برای فرار از عوارض گمرکی و قرنطینه اقدام به قاچاق دام می کنند.
علی اصغر میرشکاری افزود: این استان با داشتن 11 بازارچه مرزی و توانایی واردات دام آمادگی و نقش بسیار مهمی در تامین گوشت قرمز کشور و متحول کردن بازار این ماده غذایی را دارد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان قاچاق دام را یکی از خطرناکترین قاچاق ها توصیف کرد و گفت: از آنجایی که دام می تواند بیماریهای مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو، تب برفکی و غیره را گسترش دهد چنانچه به صورت قاچاق وارد کشور شود می تواند خطرات زیادی برای مردم ایجاد کند.
وی ادامه داد: این مساله موجب شده تا ماموران نظامی، انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی دقت بیشتری در کنترل مرزها و جلوگیری از قاچاق دام داشته باشند که خوشبختانه تاکنون موفقیتهای خوبی در این زمینه حاصل شده است.
میرشکاری تصریح کرد : این در حالی است که هیچ محدودیتی برای واردات دام وجود ندارد منتهی وارد کنندگان باید مقررات بهداشتی و گمرکی را رعایت کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com