مجوز صدور شیرخشک به روسیه در دست دامپزشکی/ اعلام جزئیات تازه از واردات گوشت گوزن

مجوز صدور شیرخشک به روسیه در دست دامپزشکی/ اعلام جزئیات تازه از واردات گوشت گوزن
سازمان دامپزشکی کشور در حال آزمایش و بررسی است تا میزان مخاطرات و آلاینده‌ها و باقیمانده‌های دارویی و سموم را در شیرخشک بررسی کرده و پس از تطبیق آن با استانداردهای روسیه، مجوز صادرات را ارائه دهد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور  با اعلام این خبر گفت: در سال جاری که مجوز برای صادرات محصولات لبنی صادر شده و مورد تأیید کشور روسیه نیز قرار گرفته است، به‌عنوان نخستین محموله، صادرات شیرخشک را در دستور کار داریم و بر اساس تقاضاهای رسیده، بررسی مخاطرات بهداشتی از قبیل سموم کلره، فسفره، مایکوتوکسین‌ها، آلاینده‌ها و باقیمانده‌های دارویی در حال انجام است که پس از تطبیق آن با استانداردهای روسیه، مجوز لازم صادر می‌شود.
مهدی خلج افزود: در شرایط حاضر آزمایش‌ها به‌خوبی پیش می‌رود و پیش‌بینی نمی‌شود که مشکلی از لحاظ موارد فوق و استانداردهای لازم داشته باشیم.
وی درباره واردات گاو از روسیه نیز خاطرنشان کرد: سالانه 10 درصد نیاز داخلی از طریق واردات تأمین می‌شود و سازمان دامپزشکی میزان آن را تعیین نمی‌کند؛ حتی سازمان کجایی محموله‌های وارداتی را نیز تعیین نمی‌کند، بلکه بررسی شرایط بهداشتی را عهده‌دار است و تلاش می‌کند منطبق با الزامات لازم، مجوزهای مربوطه صادر شود.
خلج ادامه داد: واردات گوشت از کشورهای جدید به معنای نقض کشورهای گذشته نیست و محصولات مورد نیاز کشور می‌تواند از کشورهایی که مجوز بهداشتی داشته‌اند، وارد شوند.
برف سنگین مانع بازدید کارشناسان دامپزشکی از فارم‌های پرورش گوزن روسیه شد
رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره واردات گوشت گوزن که به‌تازگی متقاضی برای آن پیدا شده است، تصریح کرد: یکی از تقاضاها از سوی شرکتی ایرانی برای واردات گوشت گوزن از روسیه به سازمان دامپزشکی رسیده و از کشور روسیه نیز فروشنده‌ای پیدا شده است.
وی یادآور شد: کشتارگاهی در کشور روسیه که گوشت بدون استخوان بسته‌بندی می‌کرد، مورد تأیید سازمان دامپزشکی رسیده است که این کشتارگاه می‌تواند در زمینه گوشت گوزن نیز همکاری کند.
خلج تأکید کرد: کارشناسان بخش دامپزشکی کشورمان دهم بهمن‌ماه سال جاری برای بازدید از فارم‌های پرورش گوزن کشور روسیه اقدام کردند که به‌دلیل برف سنگین موفق به بررسی نشدند؛ بنابراین لازم است برای واردات گوشت گوزن با وجود آنکه متقاضی و فروشنده روسی وجود دارند، بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.
وی اظهار داشت: به‌نظر نمی‌رسد که مشکلی برای واردات این نوع گوشت داشته باشیم، اما بعد از توافق نهایی و بررسی‌های بهداشتی لازم، مجوز مربوطه صادر می‌شود.
خلج همچنین گفت: واردات گوشت گوزن نیز همچون گوشت قرمز در صورتی که متقاضی داشته باشد، توسط این سازمان بررسی می‌شود، اما درباره میزان و لزوم واردات این نوع گوشت، وزارت جهاد کشاورزی است که تصمیم می‌گیرد.
وی در پایان افزود: واردات گوشت گوزن در حال حاضر شرایط بالقوه‌ای دارد، اما هنوز اقدام رسمی خاصی برای آن به انجام نرسیده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com