ماه رمضان مرغ زمین خورد

ماه رمضان مرغ زمین خورد
ماه رمضان امسال برخلاف گذشته، روی خوشی به بازار گوشت مرغ نشان نداد و همه چیز دست به دست هم داد تا این محصول علیرغم افزایش قیمت در ماه رمضان سال‌های گذشته، امسال با افت مصرف و کاهش 10 درصدی قیمت روبرو شود. یکی از دلایل اصلی کاهش مصرف گوشت مرغ در آستانه ماه رمضان شیوع بیماری آنفلوآنزای طیور در یکی از روستاهای مازندران بود که پس از آن شایعه شد که به دیگر استان‌ها و مناطق کشور نیز رسیده است و در شبکه‌های اجتماعی خطاب به مردم اعلام می‌شد که از خرید و مصرف گوشت مرغ تا اطلاع ثانوی خودداری کنند. هم چنین این شایعه سبب شد تا صادرات این محصول نیز نسبت به گذشته کاهش قابل توجهی داشته باشد که این موضوع نیز به انباشتگی بیشتر گوشت مرغ در بازار انجامید.گزارش بانک مرکزی نیز از هفته اول ماه رمضان گویای همین شرایط است، چرا که بر اساس این گزارش متوسط قیمت هر کیلو گوشت مرغ در سطح شهر (در هفته منتهی به پنجم تیر ماه) حدود 5900 تومان بوده است که نسبت به هفته گذشته 8.2 درصد، نسبت به هفته مشابه ماه قبل 9.8 درصد و نسبت به هفته مشابه سال گذشته 12.9 درصد کاهش قیمت داشته است.هرچند طبق اظهار نظر یوسف خانی رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، این شایعه هم اکنون حل و فصل شده، اما باز به طور کلی عنوان شده است که تقاضا برای مرغ در ماه مبارک رمضان امسال کاهش یافته است.به گزارش ایسنا از بازار تهران، هم اینک قیمت هر کیلوگرم مرغ در خرده فروشی 5800 تومان و در کشتارگاه 5200 تومان می باشد و پیش بینی می شود وضعیت راکد بازار تا اواخر ماه رمضان ادامه یابد. به خصوص این که در روزهای آخر این ماه معمولاً مرغ حدود 300 تومان افزایش خواهد داشت و به روال قبل بر خواهد گشت.
 
نظرات شما
  •  

    پریشان گفت : ۹۴/۰۴/۱۷

    سلام. این مرغ نبود.که به زمین خورد.این مرغداربود که به زمین خورد. این صنعت مرغداری بود که چند وقته به زمین خورده.واه وناله بیکار شدگان این صنعت که به اسمان رفت؟

    پاسخ...
  •  

    سيد مجيد نعيمي گفت : ۹۴/۰۴/۲۵

    وضعيت صنعت مرغداري كشور از دست دولت خارج است .و با توجه به اينكه در اداره امور اين صنعت از نخبگان استفاده نميشود جهت ارائه راهكار لذا با وجود مديران موجود وضع از اين هم بدتر خواهد شد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com