مازاد عرضه مرغ بر تقاضا، اولویت صادرات بر واردات

مازاد عرضه مرغ بر تقاضا، اولویت صادرات بر واردات
مدیر کل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی از مازاد تولید مرغ بر تقاضا خبر داد و گفت : هم اکنون قیمت ها مناسب است و باید به قیمت های واقعی برسیم تا منافع تولید هم حفظ شود.  
رضا ترکاشوند اعلام کرد در سال حمایت از تولید ملی حدود یک میلیون و 900 هزار تن مرغ و 900 هزار تن تخم مرغ تولید شد و هم اکنون نیز با مازاد تولید روبرو هستیم که برای خرید و ذخیره سازی برای دوره های پرمصرف برنامه ریزی می کنیم.
وی تصریح کرد : در طول عمر صنعت مرغ هیچ وقت چنین شرایط مطلوبی نداشته‌ایم و قیمت ها نیز مناسب است و بر توجه به سرمایه گذاری های خوبی که داریم به راحتی می توانیم نیاز داخل را با سرانه مصرفی 25 کیلوگرم تامین کنیم و  واردات به هیچ وجه در برنامه نیست ، بلکه باید برای صادرات برنامه ریزی کنیم.
مدیر کل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: از تولید مرغ یک میلیون و 900 هزار تنی ، حدود یک میلیون و 750 هزار تن آن مرغ گوشتی و بقیه شامل مرغ صنعتی، مادر، مرغ تخمگذار، بوقلمون و سایر طیور است.
وی اظهار داشت برای ماه مبارک رمضان هم برنامه خرید مازاد تولید مرغ را داریم و س از ذخیره سازی هنگام نیاز به صورت منجمد عرضه خواهد شد.
ترکاشوند افزود: برای تامین نهاده های تولیدی و تامین ارز هم برنامه ریزی می کنیم تا بخش تولید در این حوزه دغدغه ای نداشته باشد.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com