مازاد تولید، بازار مرغ را غیر متعادل کرده است

مازاد تولید، بازار مرغ را غیر متعادل کرده است

دبیر انجمن مرغداران گوشتی گفت: افزایش قیمت جوجه یکروزه به دلیل افزایش نامتعارف واحدهای پرورش دهنده مرغ و افزایش تقاضا در بازار است.
علی آذروش، دبیر انجمن مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار موج با اعلام این مطلب اظهار داشت: صدور مجوزهای متعدد تاسیس مرغداری های گوشتی نیاز به جوجه یکروزه را به شدت افزایش داده است.
وی افزود: در هفته گذشته قیمت جوجه یکروزه به بیش از 900 تومان رسید که با در نظر گرفتن این قیمت، نرخ مرغ زنده باید تا 2400 تومان و مرغ آماده طبخ تا 3600 تومان افزایش می یافت.
آذروش تصریح کرد: با وجود افزایش قیمت جوجه یکروزه، قیمت مرغ افزایش نیافته و مرغ زنده به ازای هر کیلو یکهزار و 705 تومان و مرغ آماده طبخ به قیمت 2 هزار و 700 تومان به فروش می رسد.
وی افزود: قیمت های فعلی پایین تر از نرخ کارشناسی بوده و در واقع مربوط به زمانی است که هر قطعه جوجه یکروزه به قیمت 450 تومان به فروش می رسید.
دبیر انجمن مرغداران گوشتی به کاهش قیمت این نهاده مورد نیاز مرغداری های گوشتی اشاره کرد و گفت: جوجه یکروزه در حال حاضر به قیمت 750-700 تومان به فروش می رسد.
وی به تعادل نرسیدن قیمت گوشت مرغ با توجه به افزایش قیمت نهاده ها را ناشی از تولید بیش از حد نیاز بازار این محصول دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت واحدهای پرورش مرغ در استان گلستان نسبت به سال 82، دو برابر شده و در سایر استان ها نیز افزایش ظرفیت های تولیدی ملموس است، این روند سبب افزایش تقاضا و قیمت جوجه یکروزه شده است.
آذروش در پاسخ به اظهارات معاون تولیدات دامی که قیمت جوجه یکروزه با توجه به قیمت نهاده های کشاورزی را 600-500 تومان اعلام کرده بود، تصریح کرد: اگر این نرخ بر اساس قیمت جدید نهاده ها تعیین شده باشد، صنعت مرغداری شاهد افزایش 25 درصدی یکی از نهاده های مورد نیاز (جوجه یکروزه) است.
وی افزود: از آنجایی که قیمت جوجه یکروزه بر اساس قیمت دان و سایر نهاده های مشابه در صنعت پرورش مرغ گوشتی تعیین می شود در نتیجه به زودی باید شاهد افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار باشیم.
دبیر انجمن مرغداران گوشتی خاطر نشان ساخت: در شرایطی که قیمت جوجه یکروزه 600 تومان باشد، باید مرغ زنده به ازای هر کیلو 2000-1950 تومان به فروش برسد.
وی اظهار داشت: با افزایش قیمت مرغ زنده، شاهد فروش مرغ آماده طبخ به قیمت 3200-3000 تومان خواهیم بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com