مازاد تخم‌مرغ به 300 هزار تن رسید

مازاد تخم‌مرغ به 300 هزار تن رسید
عضو هیئت مدیره مرغداران مرکز گفت: اختلاف نظر با وزارت جهاد کشاورزی جهت اعلام مازاد تخم‌مرغ ادامه یافته به طوری که این وزارت خانه مازاد این محصول را 150 هزار تن و مرغداران مرکز مازاد را 300 هزار تن اعلام کرده است.
عبدالرضا رسول‌زاده عضو هیئت مدیره مرغداران مرکز در خصوص وضعیت صادرات تخم‌مرغ به افغانستان و عراق اظهار داشت: به دلیل تغییر در قوانین و مقررات افغانستان صادرات تخم‌مرغ به این کشور کاهش یافته ولی با تمهیدات سازمان دامپزشکی صادرات به افغانستان از سر گرفته خواهد شد ولی صادرات ما در عراق به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.
وی در خصوص وضعیت کاهش قیمت تخم مرغ در ماه‌های اخیر تصریح کرد: همین روند مازاد تولید بر کاهش قیمت تخم مرغ دامن زده است.
عضو هیئت مدیره مرغداران مرکز با اعلام این که بالغ بر 18 میلیون گله مرغ باید حصر و کشتار شوند، افزود: به دلیل عدم ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های پروتئینی و همچنین عدم پذیرش وزارت جهاد کشاورزی امحاء مرغ‌های پیر سبب تشدید مازاد تخم‌مرغ در کشور شده است.
رسول‌زاده با بیان اینکه صادرات به روسیه هنوز شروع نشده است، یادآور شد: قوانین و مقررات گمرکی و کاهش واحد پول این کشور مسئله صادرات را با مشکل مواجه کرده است.

 
نظرات شما
  •  

    محمد گفت : ۹۳/۱۰/۱۷

    چرا مرغ داران محترم خود نسبت به تولید جوجه یکروزه برای پرورش خود اقدام نمیکنند و چرا مرغ تولیدی خود را به دلال میفروشند؟
    چرا نسبت به گشایش واحد فروش از تولید به مصرف نمیکنند؟ اگر حتی مرغ را به دست مصرف کننده مستقیم به قیمت 1000 کمتر هم بفروشند باز هم استفاده بیشتری خواهند کرد تا اینکه به دلال بفروشند. چرا یک بار برای همیشه خود تولید کنندگان اقدام به حذف دلال ها نمیکنند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com