لزوم حمایت از شترمرغ داران آذربایجان

لزوم حمایت از شترمرغ داران آذربایجان
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: عدم فرهنگ سازی برای مصرف گوشت شترمرغ دلیل اصلی عدم توسعه واحدها پرورش شترمرغ استان است.
 رسول جلیلی افزود: به علت عدم فرهنگ سازی موثر برای مصرف عمومی گوشت شترمرغ و نبود صنایع جنبی متاسفانه واحدهای پرورش شترمرغ استان توسعه کافی نیافته اند.
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به واحدهای پرورش شترمرغ در استان تصریح کرد: در حال حاضر ۲ مزرعه شترمرغ در شهرستان های خوی به ظرفیت اسمی ۲۵قطعه مولد و شهرستان شاهین دژ با ظرفیت ۱۰۰۰ قطعه پرواری وجود دارد که در این واحد نیز فعلا به جای شترمرغ پرواری، شترمرغ مولد پرورش داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۰۰شترمرغ مولد در ۲ واحد مذکور پرورش داده می شود.
جلیلی در خصوص تعداد افراد شاغل در این واحدها نیز اظهار کرد: با توجه به ظرفیت پایین نگهداری پرنده در واحدها در هریک از این واحد ها تعداد ۳نفر در این حوزه مشغول به کار و فعالیت هستند.
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه صنعت پرسود پرورش شتر مرغ در استان نیازمند حمایت نهادها و مردم است، یاد آورشد: سازمان با صدور مجوزهای لازم توسعه این صنعت را در دستور کار خود قرار داده و با توزیع نهاده و تخصیص اعتبارات سرمایه در گردش سعی در حمایت از واحدهای فعال استان دارد.
وی ادامه داد: پرورش شتر مرغ مزیت های فراوانی نسبت به سایر حیوانات پرورشی دارد از جمله مقاومت در برابر بیماری ها و راندمان بالای تولید و به لحاظ اقتصادی و ایجاد اشتغال فرصت های سرمایه گذاری یک صنعت پرسود است، بنابراین برای ایجاد اشتغال نیازمند توسعه این صنعت در استان هستیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com