ماریان هرکین؛
لزوم تمرکز بیشتر دولت بر روی بخش دامپروری

لزوم تمرکز بیشتر دولت بر روی بخش دامپروری
ماریان هرکینز نمایندۀ پارلمان ایرلند در مناظره ای که در خصوص خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا (Brexit) داشتند خطاب به وزیر امور خارجه اذعان داشت : "به دنبال چالش های به وجود آمده بعد از خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا ، بخش گوشت گاو و گوسفند نیازمند توجه و تمرکز بیشتر از سوی دولت هستند.
هرکین خطاب به پارلمان گفت هر ساله 250 هزار تن گوشت گاو از ایرلند به بریتانیا صادر می شود و وضع تعرفه های جدید به این مراودات لطمه خواهد زد و موجب از بین رفتن این بازار می شود.

صادرات گوشت گاو بریتانیا

خانوم هرکین اذعان داشت بریتانیا اخیراً 100 هزار تن گوشت گاو به اتحادیۀ اروپا صادرات داشته اما به دنبال خروج از اتحادیه، چنانچه دیگر به ضوابط بهداشتی و زیست محیطی جدید پایبند نباشد این ارقام تداوم نخواهد داشت. بنابراین در چنین شرایطی، چه تدابیری برای جایگزینی صادرات گوشت گاو ایرلندی در بازار اتحادیۀ اروپا اندیشیده شده است؟

چالش در بخش صادرات گوسفند زنده

خانوم هرکین در ادامه گفت: "تجارت دام زندۀ فرامرزی در بخش گوسفندی نیز در معرض ریسک و خطر است؛ چرا که هنوز هیچ تدبیری برای قوانین و ضوابطی که همان استانداردهای غذایی، بهداشت و سلامت حیوان را حفظ کند و همچنین تدابیری برای ممانعت از اینکه ایرلند به عنوان پشتوانه ای جایگزین بریتانیا برای بازار اتحادیۀ اروپا گردد، نشده است."
وی همچنین بر روی صادرات آبی و مستقیم به بنادر شمالی اروپا مثل هامبورگ و آنت ورپ تأکید کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com