لزوم افزایش یارانه نهاده ها تا 350 میلیارد تومان

لزوم افزایش یارانه نهاده ها تا 350 میلیارد تومان

ITPNews دکتر آذروش – دبیر  انجمن پرورش دهنگان مرغ گوشتی - طی مصاحبه ای با خبرنگار I.T.P در رابطه با عدم کفایت میزان یارانه ها برای دوام ارائه نهاده های ارزان قیمت اظهار داشت: پیش بینی می گردد با روند افزایش قیمت نهاده ها در سطح بین الملل شاهد افزایش قیمت نهاده ها در سال 87 و در داخل ایران باشیم از این رو افزایش میزان یارانه پرداختی درخصوص تامین دان، تولیدکنندگان تا سقف رسیدن این قیمت به 350 میلیارد تومان در بخش تامین نهاده های مرغدارن گوشتی کشور ضروری به نظر می رسد.
دکتر آذروش با اشاره به تولید 1 میلیون و 500 هزار تن گوشت مرغ در سال اعلام کرد، برای تولید این میزان گوشت 4 میلیون و 700 هزار تن دان مصرف می گردد که 65% آن ذرت است که برابر با 3 میلیون تن ذرت و 33% کنجاله سویای وارداتی که شامل 1 میلیون و 400 هزار تن می باشد.
وی اعلام کرد در سال آینده پیش بینی می گردد ذرت تا کیلویی 370 تومان و سویا تا کیلویی 510 تومان افزایش یابد که برای تامین نیاز پروتئنی جامعه با قیمت ارزان نیاز به 350 میلیارد تومان یارانه دولتی داریم.
آذروش در پایان مصاحبه خود اعلام کرد: با روند افزایش نهاده ها و تورم حاکم در ایران، گوشت مرغ باید در سال آتی حداقل و درکمترین میزان خود با قیمت هر کیلو 1300 تومان از مرغدار خریداری شود تا تولیدکننده بتواند با حداقل سود به فعالیت خود ادامه دهد.

 
کلمات کلیدی یارانه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com