لزوم استانداردسازی واحدهای مرغداری و تولید مرغ سایز

لزوم استانداردسازی واحدهای مرغداری و تولید مرغ سایز
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به مشکل تولید مازاد مصرفی مرغ، گفت: تولید کنندگان گوشت سفید باید به سمت استانداردسازی واحدهای مرغداری و تولید مرغ سایز حرکت کنند.
محمد نظرپور صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از واحد مرغداری گوشتی یک‌هزار قطعه‌ای اسدآباد با اشاره به اینکه استان همدان تا سال 57 واحد مرغداری نداشته است، گفت: از سال 57 به بعد واحدهای مرغداری گوشتی، پرواری و تخم‌گذار در سطح استان همدان احداث و آغاز به کار کردند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح کشور 24 هزار واحد  پرورش مرغ گوشتی داریم، افزود: این واحدها 340 میلیون تن ظرفیت دارند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه هم اکنون 2 میلیون تن گوشت سفید در سطح کشور تولید می‌شود، یادآور شد: نیاز ما به گوشت سفید به میزان 3 میلیون تن بوده که 50 هزار تن آن تولید استان همدان است.
وی خاطرنشان کرد: ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که مشکل کمبود گوشت سفید در سطح کشور نداریم و حتی امروز ما مشکل تولید مازاد مصرفی را هم داریم.
نظرپور از تولید کنندگان گوشت سفید خواست که به سمت استانداردسازی واحدها و تولید مرغ سایز حرکت کنند.
وی با اشاره به وجود 150 هزارتن مرغ مازاد در سطح استان گفت: اگر بتوانیم این مرغ مازاد را به کشورهای دیگر صادر کنیم، هم باعث حل مشکل مرغداران و هم رونق فعالیت در این زمینه خواهیم شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  با بیان اینکه در زمینه صادرات گوشت سفید تنها می‌توان به تولید و صادرات مرغ سایز اقدام کرد، افزود: این امر نیز با زنجیره‌های تولید بین تولید کنندگان امکان‌پذیر است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com