لبنیاتی‌ها از افزایش قیمت منصرف شدند/ بازار کشش ندارد

لبنیاتی‌ها از افزایش قیمت منصرف شدند/ بازار کشش ندارد
دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه پیگیر افزایش 5 درصدی قیمت لبنیات نیستیم، گفت: بازار کشش افزایش قیمت جدید را ندارد.
رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت‌وگو با فارس، گفت: انجمن فرآورده‌های لبنی با توجه به قیمت‌های تمام شده محصولات لبنی، چندی پیش درخواست افزایش 5 درصدی قیمت‌ لبنیات را به ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال کرد، اما با توجه به عدم کشش بازار پیگیر آن نشدیم و آنها نیز جوابی را برای ما ارسال نکردند.
وی با بیان اینکه علاوه بر 5 درصد مذکور، قیمت سوخت هم یک درصد بر قیمت تمام شده محصولات لبنی افزوده، اظهار داشت: حتی اگر مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت صادر شود بازار کشش خرید ندارد و شرکت‌ها با زیان و زیر قیمت تمام شده محصولشان را عرضه می‌کنند.
دبیر انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: قیمت تمام شده محصولات لبنی نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است.
باکری با بیان اینکه صنایع در آرزوی گشودن قفل‌های رکود برای رسیدن به رونق به سر می‌برند، گفت: یکی از علل عمده رکود در بازار لبنیات پایین بودن قدرت خرید مردم است.
وی افزود: صنایع به طور متوسط شیر‌خام را با قیمت  1200 تا 1250 تومان از دامداران خریداری می‌کنند و توان خرید شیر خام با قیمت مصوب تیرماه سال گذشته یعنی 1440 تومان را ندارند.
دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه قیمت شیر و محصولات لبنی در ماه مبارک رمضان امسال افزایش نمی‌یابد، گفت: شیر و پنیر از محصولات پر مصرف لبنی در ماه مبارک رمضان به شمار می‌روند.
باکری تصریح کرد: سازمان بازرسی و نظارت بازار را رصد می کند و هر واحدی که خارج از ضوابط و مجوزها اقدام به افزایش قیمت کرده باشد، متخلف شناخته شده و برخوردهای لازم با آنها صورت می‌گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com