لبنیات تا پایان سال هیچ افزایش قیمتی ندارد

لبنیات تا پایان سال هیچ افزایش قیمتی ندارد
در حالی که برخی رسانه‌ها روز گذشته خبر احتمال افزایش ۱۱ درصدی قیمت شیر را مطرح کردند، دبیر انجمن صنایع لبنی می‌گوید هیچگونه افزایش قیمتی حداقل تا پایان امسال وجود ندارد.
روز گذشته برخی رسانه‌ها خبرهایی مبنی بر اینکه احتمال افزایش قیمت لبنیات تا 11 درصد وجود دارد منتشر کردند. روز گذشته جلسه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه‌های تولیدکنندگان برگزار شد و یکی از نمایندگان بخش تولید این خبر را به عنوان یکی از تصمیمات این جلسه مطرح کرده بود.
اما امروز رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: هیچگونه افزایش قیمتی برای لبنیات تا آخر امسال وجود نخواهد داشت.
باکری تصریح کرد: عدم افزایش قیمت لبنیات تا پایان امسال در تیرماه توسط معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به صراحت بیان شده است.
وی گفت: در تیر ماه امسال افزایش 15 درصدی قیمت لبنیات اعمال شد و قرار نیست هیچگونه افزایشی هم حداقل تا پایان سال وجود داشته باشد.
دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به این که پس اخبار احتمال افزایش قیمت محصولات لبنی با چه استدلالی بیان می‌شود گفت: به هر حال دامداران و صنایع لبنی مشکلات اقتصادی خود را مطرح می‌کنند اما تصمیم‌گیرنده دولت است.
وی گفت: دامداران بنا به تحلیل‌های میدانی خود قیمت شیر را کیلویی 1440 تومان بیان می‌کنند و در دیگر سو صنایع لبنی هم با توجه به قانون عرضه و تقاضا قیمت 1250 تومان را برای شیر می‌پردازند و صنایع لبنی اعلام می‌کنند که اگر قیمت شیر کیلویی 1440 تومان باشد قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.
دبیر انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: تصمیم نهایی با دولت است اما با توجه به اعلام قبلی احتمال افزایش قیمت تا پایان امسال وجود ندارد.
باکری در ادامه به یارانه 225 میلیارد تومانی فصل بهار دامداران اشاره کرد و گفت: این میزان یارانه برای پرداخت به دامداران به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز شده است.
وی در پاسخ به اینکه پیش از این یارانه دامداران برای توزیع به حساب وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز می‌شد، گفت: با تصویب قانون انتزاع تمام وظایف بخش تولید در وزارت جهاد، کشاورزی متمرکز شده است.

 
نظرات شما
  •  

    سجاد باغبان گفت : ۹۳/۰۸/۱۹

    پس حتما مبلغش اضافه خواهد شد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com