لاین سلولی در تولید واکسن، جایگزین تخم مرغ SPF می شود

لاین سلولی در تولید واکسن، جایگزین تخم مرغ SPF می شود

خبرگزاری موج - رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: یکی از جدیدترین دستاوردهای این موسسه جایگزینی لاین سلولی به جای تخم مرغ SPF است.
عبدالحسین دلیمی رییس مرکز تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در گفتگو با خبرنگار موج، با اعلام این مطلب اظهار داشت: این کشت سلولی خاص از دم مارمولک استخراج شده و به آن لاین سلولی گفته می شود.
وی افزود: از قابلیت های این لاین سلولی، توانایی کشت ویروس است.
دلیمی گفت: در گذشته به منظور تهیه واکسن، کشت ویروسی روی تخم مرغ SPF که از سایر کشورها وارد می شد، صورت می گرفت اما برای اولین بار در دنیا از این روش استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به پیشرفت 50 درصدی طرح تولید لاین سلولی از سلول های دم مارمولک، خاطر نشان ساخت: تا کنون پیشرفت های خوبی در مطالعات بدست آمده است.
رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تصریح کرد: مارمولک مورد استفاده در طرح، بومی (اندمیک) ایران بوده و در غرب کشور زندگی می کند.
وی در خصوص زمان دستیابی به خودکفایی در تولید واکسن های طیور، اظهار داشت: در حال حاضر در واکسن های دامی به خودکفایی رسیده ایم و در صورت تولید واکسن گامبرو، میزان خودکفایی در واکسن طیور نیز به سقف 90 درصد خواهد رسید.
دلیمی اضافه کرد: واکسن گامبرو در داخل کشور به صورت نیمه صنعتی تولید و ثبت شده همچنین مقدمات تولید انبوه آن نیز فراهم شده است.
وی از تولید واکسن گامبرو در سطح انبوه تا سال آینده خبرداد.

 
کلمات کلیدی تولید واکسن spf
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com