قیمت‌گذاری دستوری راهکاری اشتباه برای مرغ

قیمت‌گذاری دستوری  راهکاری اشتباه برای مرغ
دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور گفت: تعیین دستوری قیمت مرغ راهکار مناسبی نیست، این اقدام فقط تولید کننده را متضرر کرده و در هیچ جای دنیا مرسوم نیست، لازم است ساز و کار بازار تعیین کننده قیمت مرغ باشد تا با افزایش عرضه قیمت ها کاهش یابد.

پرویز فروغی اظهار کرد: قیمت خرید مرغ زنده از مرغداران به تازگی تغییر کرده و قرار شده از ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان به ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان برسد؛ البته این قیمت‌ها هنوز عملیاتی نشده است.

وی افزود: اکنون هزینه تولید مرغ برای مرغداران بیش از هر کیلو ۲۰ هزار تومان است، اما متأسفانه قیمت گذاری دستوری منجر به ضرر تولید کنندگان هم شده است.

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور گفت: هرگاه قیمت گذاری در کالایی دستوری شود، ساز و کار بازار دیگر تعیین کننده قیمت آن کالا نبوده و علاوه بر تولید کننده مصرف کننده هم متضرر می‌شود.

فروغی اضافه کرد: در یک سال گذشته که قیمت خرید مرغ زنده ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان تعیین شده بود، قیمت نهاده‌های دامی در دو نوبت توسط دولت گران شد، علاوه بر این قیمت جوجه هم تا بیش از ۱۱ هزار تومان افزایش یافت در حالی که قیمت مصوب آن چهار هزار و ۲۰۰ تومان بوده است.

وی ادامه داد: تا کنون مرغداران برای تولید هر کیلو مرغ سه هزار تومان ضرر داده‌اند، بنابراین دولت با اقدامات خود از جیب تولیدکننده به مصرف کننده یارانه پرداخت کرده است.

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور گفت: تعیین دستوری قیمت مرغ راهکار مناسبی نیست، این اقدام فقط تولید کننده را متضرر کرده و در هیچ جای دنیا مرسوم نیست، لازم است ساز و کار بازار تعیین کننده قیمت مرغ باشد تا با افزایش عرضه قیمت‌ها کاهش یابد.

فروغی خاطرنشان کرد: تعیین چارچوب برای تولید کنندگان هم بر اساس آنالیز اولیه صورت نگرفته و تا کنون هزینه‌های تولید چندین بار افزایش یافته و بر خلاف آن قیمت مصوب هیچ تغییری نداشته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com