قیمت گوشت گوسفندی در بازار

قیمت گوشت گوسفندی در بازار
قیمت گوشت را مغازه دار بین 31 هزار و 500 تا 32 هزار و 500 خریداری می کند و بین 36 تا 36 هزار و 500 تومان نیز شقه بدون دنبه به مصرف کننده عرضه می شود.
علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اظهار داشت: بازار گوشت گوسفندی رونق زیادی ندارد و در کل خریدها کمتر شده و قیمت‌ها نیز به همان مقدار 2، 3 هفته گذشته پیش می رود.
وی افزود: رسیدن ایام اربعین نیز تأثیری بر روی قیمت گوشت گوسفند نداشت البته ممکن است با بازگشت زوار اربعینی از کربلا حدود 2 الی 3 درصد افزایش بر روی قیمت دام زنده داشته باشیم که چندان چشمگیر نخواهد بود و تا آخر هفته نیز این افزایش قیمت مشخص شده و بعد از آن نیز هیچ گونه تغییری بر روی قیمت نخواهیم داشت.
ملکی تأکید کرد: الان قیمت گوشت را مغازه دار بین 31 هزار و 500 تا 32 هزار و 500 خریداری می کند و بین 36 تا 36 هزار و 500 تومان نیز شقه بدون دنبه به مصرف کننده عرضه می شود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: واردات گوشت از آسیای میانه همچنان ادامه دارد و اگر این واردات وجود نداشت کمبود دام در کشور موجب می شد تا در بازار گوشت داخلی با بحران مواجه شویم.
وی در رابطه با صادرات نیز افزود: الان در شرایطی نیستیم که صادرات داشته باشیم و با توجه به ایام عید قربان، ایام محرم و اربعین حسینی دام زیادی را مصرف کرده ایم، از طرفی قیمت گوشت در بازار داخل نیز موجب شده تا انگیزه ای برای صادرات وجود نداشته باشد.
ملکی بیان داشت: گوشت از جمله کالاهایی است که کمترین افزایش قیمت را ظرف یک سال گذشته داشته است، برنج 50 درصد و حبوبات 35 درصد افزایش قیمت داشته اند اما گوشت پس از دو سال 9 و نیم درصد گران شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: خشکسالی و گرانی علوفه باعث شد تا در دو سال اخیر بره ماده های زیادی ذبح شوند و بنابراین همین موضوع باعث قطع نسل شد و لذا ذبح بره ماده ها در فصول اول سال که ریز بوده و زایمان نکرده اند تأثیرات قیمتی جدی خود را امسال نشان داد.  
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com