قیمت گوشت و تخم‌مرغ کاهش می‌یابد

قیمت گوشت و تخم‌مرغ کاهش می‌یابد
با تأکید رئیس جمهور درباره آزادسازی کالاهای اساسی در گمرک، بانک مرکزی باید هرچه سریع‌تر اقدامات عملیاتی خود را برای تخصیص مابه‌التفاوت ارز مرجع و مبادله‌ای اجرایی کند.
مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد با اعلام این مطلب گفت: نهاده‌های دامی و کشاورزی جزء کالاهای اساسی محسوب شده و مشمول دریافت ارز مرجع است.
حمید ورناصری افزود: مشکل بزرگی که در ماه‌های اخیر با آن روبه‌رو هستیم، مابه‌التفاوت قیمت ارز مرجع و مبادله‌ای است که کالاهای اساسی و دارو را درگیر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور تأکید کردند که کالاهای اساسی نباید در گمرک باقی بماند و هرچه سریع‌تر باید مراحل ترخیص آنها انجام شود؛ این در حالی است که هنوز بانک مرکزی تکلیف این مابه‌التفاوت را مشخص نکرده است.
ورناصری ادامه داد: در حال حاضر بانک مرکزی باید تمهیداتی را برای جبران مابه‌التفاوت ارز 2478 تومانی و 1226 تومان مشخص کند که هنوز راهکاری برای ان اتخاذ نشده است.
وی تصریح کرد: این شرکت نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی را از کشورهای مبداء خریداری کرده است، اما هنوز دستوری برای مابه‌التفاوت و ترخیص این کالاها در گمرک صادر نشده است.
واردات نهاده‌های دامی متوقف نخواهد شد
نایب‌رئیس هیئت مدیره شرکت نهاده‌های دامی جاهد یادآور شد: به‌طور قطع دستور اکید رئیس جمهور و حضور تیم اقتصادی می‌تواند برای حل مشکل مابه‌التفاوت ارز مرجع و مبادله‌ای راهگشا باشد و بدین ترتیب پیش‌بینی می‌شود قیمت مواد پروتئینی از قبیل گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ کاهش یابد.
ورناصری تأکید کرد: واردات نهاده‌های دامی هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد، تنها مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، تعیین تکلیف قیمت ارز است.
وی از تولد اولین گوساله‌های ژنومیک و ورود آنها به بازار خبر داد و اظهار داشت: گوساله‌های اصلاح نژادشده‌ای که مواد ژنتیکی آنها از دام‌های مولد اصیل گرفته شد و در کشور تلقیح داده شد، منجر به تولد نخستین گوساله‌های ژنومیک شد که تولیدات آنها در بازار قابل مشاهده است.
ورناصری در پایان گفت: گوسفندهای چندقلوزا نیز به‌زودی به بازار وارد می‌شوند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com