قیمت گوشت مرغ در شاهرود ‪ ۲۲‬درصد افزایش یافت

قیمت گوشت مرغ در شاهرود ‪ ۲۲‬درصد افزایش یافت

قیمت گوشت مرغ در شاهرود پس از یک دوره ثبات نسبی در بهار سالجاری و طی چند نوبت افزایش طی دو ماه اخیر، با ‪ ۲۲‬درصد افزایش به هرکیلوگرم ‪ ۱۸‬هزار و ‪ ۳۰۰‬ریال رسید.

این قیمت در مقایسه با قیمت مرغ در بهار امسال که حدود ‪۱۵‬هزار ریال به ازای هر کیلوگرم بود، سه‌هزار و ‪ ۳۰۰‬ریال افزایش نشان می‌دهد.

برخی از فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ در شاهرود کمبود عرضه مرغ به واسطه گرمی هوا و افزایش تقاضا به دلیل گرانی قیمت گوشت قرمز را از جمله دلایل این افزایش عنوان کردند.

"امیر طالع‌زاری" فروشنده مرغ و تخم‌مرغ در شاهرود به خبرنگار ایرنا گفت:
گرمای هوای تابستان موجب شده که در بسیاری از مرغداریهای مناطق گرمسیر جوجه‌ریزی صورت نگیرد و این امر کاهش عرضه مرغ و در نتیجه افزایش تقاضا و گرانی قیمت را به دنبال داشته است.

"علیرضا شوقی" فروشنده دیگر شاهرودی نیز با تایید این مطلب گفت: افزایش قیمت مرغ در تابستان همه ساله به دلیل کاهش جوجه‌ریزی در مناطق گرمسیری تکرار می‌شود و درصورت عرضه نشدن مرغ منجمد به بازار، قیمت مرغ قطعا بیش از این نیز افزایش خواهد یافت.

این فروشنده مرغ، دلیل دیگر گرانی قیمت مرغ در شاهرود نسبت به سایر شهرستانها را نبود امکانات کشتارگاهی در این شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: مردم شاهرود به دلیل کشتار مرغهای این شهرستان در کشتارگاه دامغان باید هزینه حمل و نقل مضاعف و همچنین حق‌العمل این کشتارگاه را که به مراتب بالاست، بپردازند.

یک عضو شرکت پخش مرغ در شاهرود نیز گفت: گرمای هوا که در برخی مناطق کشور افزون بر ‪ ۴۰‬درجه شده، موجب خارج شدن مرغداریهای پنج الی شش استان از گردونه تولید شده و افزایش تلفات مرغ در سایر مرغداریها را به دنبال داشته است.

"ابوالفضل خدابنده‌لو" همچنین واهمه و نگرانی برخی‌از مرغداران شاهرود از احتمال شیوع آنفلوانزای مرغی را نیز در این خصوص موثر خواند.

وی گفت: درصورتی که مرغداران مناطق گرمسیر بتوانند مرغداریهای خود را به امکانات سرمایشی مناسب فصل گرما مجهز نمایند امکان افزایش تولید در تابستانها فراهم خواهد شد.

سالانه بیش از هفت هزار تن گوشت مرغ در ‪ ۱۱۰‬مرغداری شهرستان شاهرود تولید می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com