قیمت گوشت قرمز و مرغ باز هم بالا رفت

قیمت گوشت قرمز و مرغ باز هم بالا رفت
هم‌اکنون گوشت گوسفند کیلویی ۲۸ تا ۳۵ هزار تومان در حال فروش است؛ در حالی که مسوولان بر این باورند که قیمت این ماده مهم غذایی حداقل ۲۴ هزار و۵۰۰ تومان و حداکثر ۲۵ هزار تومان بوده و قیمت شقه گوسفند نیز کیلویی ۲۱ هزار تومان تعیین شده است
در چند هفته گذشته قیمت انواع گوشت قرمز و مرغ در بازار افزایش یافت. این در حالی است که مسوولان دولتی در چند ماه گذشته بارها وعده داده بودند که در آستانه شب عید، قیمت‌ها را ثابت نگه داشته و مردم شاهد هیچ‌گونه افزایش قیمتی در کالاهای اساسی نخواهند بود.
افزایش قیمت مواد پروتئینی در زمانی که مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین تولیدکنندگان دائما از مازاد تولید و رایزنی برای صادرات خبر می‌دهند، نمی‌تواند منطقی باشد.
کافی است سری به مراکز فروش گوشت و مرغ در سطح شهرهای مختلف و به‌ویژه کلانشهرها بزنید تا متوجه شوید مرغ در فروشگاه‌های شمال شهر کیلویی ۷ تا ۸ هزار تومان و در سطح شهر نیز بین ۶۳۵۰ تا ۶۸۰۰ تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.
مرغداران بر این باورند که به دلیل انبوه تولید و ذخایر متوسط، قیمت محصولشان از قیمت‌های واقعی پایین‌تر است و در حال زیان هستند.
این در حالی است که کشور ماهانه نیاز به حدود ۱۴۰ هزار تن گوشت مرغ دارد و به‌طور قطع میزان مصرف در آستانه نوروز و عید بیش از این خواهد شد و از هم‌اکنون این نگرانی را در میان خانواده‌ها ایجاد کرده که آیا کمبود توزیع و افزایش قیمت‌ها دوباره منجر به بحران مرغ در کشور نخواهد شد؟
وضعیت بازار گوشت قرمز نیز همانند گوشت مرغ است و در این مدت قیمت‌ها به جای وعده‌های مسوولان سیر صعودی داشته است.
هم‌اکنون گوشت گوسفند کیلویی ۲۸ تا ۳۵ هزار تومان در حال فروش است؛ در حالی که مسوولان بر این باورند که قیمت این ماده مهم غذایی حداقل ۲۴ هزار و۵۰۰ تومان و حداکثر ۲۵ هزار تومان بوده و قیمت شقه گوسفند نیز کیلویی ۲۱ هزار تومان تعیین شده است؛ قیمت‌هایی که بیشتر شبیه طنز است و مردم هنگام خرید تلخی آن را با تمام وجود حس می‌کنند.
تجربه نشان داده با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میزان عرضه افزایش قابل توجهی می‌یابد و با ادامه این روند به‌طور قطع شاهد ایجاد مشکلات فراوان نظیر افزایش قیمت و... خواهیم بود.
اما نباید فراموش کرد که در چند ماه گذشته میزان تولید و پرواربندی دام سبک به حدی بوده که برای جلوگیری از ضرر و زیان، تولیدکنندگان به فکر صادرات افتاده‌اند، اما اکنون مسوولان دولتی باید پاسخ دهند چه اتفاقی افتاده که با وجود مازاد تولید قیمت‌ها هر روز بیش ازروز قبل می‌شود؟

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com