قیمت گوشت قرمز افزایش نمی‌یابد

قیمت گوشت قرمز افزایش نمی‌یابد
سخنگوی تنظیم بازار گفت: هیچ یک از عوامل تولید گوشت قرمز افزایش قیمت نداشته به همین خاطر زمزمه گران شدن این محصول غیر واقعی است. پورکاوه با اشاره به برخی زمزمه ها در خصوص گران شدن گوشت مرغ اظهار داشت: به دلیل آنکه عوامل تولید مرغ کاملا وارداتی است و از طرف دیگر واردات متاثر از نوسان نرخ ارز می باشد به همین خاطر شاهد بالا و پایین رفتن قیمت مرغ ظرف ماههای گذشته بوده ایم. وی ادامه داد: البته با توجه به بالا رفتن نرخ ارز افزایش قیمت مرغ تاحدودی منطقی است. پورکاوه همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است قیمت تخم مرغ نیز افزایش یابد اظهار داشت: مادامی که تغییری در هزینه های تولید تخم مرغ ایجاد نشود قیمت تخم مرغ همان قیمت های قبلی است.
هیچ برنامه ای برای افزایش محصولات لبنی در ستاد مطرح نشده است
سخنگوی تنظیم بازار همچنین به برخی شایعات مبنی بر گران شدن لبنیات در بازار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی حتی در ستاد تنظیم بازار مطرح نشده است. وی ادامه داد: شیر و محصولات لبنی در طول سال جاری فقط در خرداد ماه دچار افزایش قیمت شد که این مسئله به خاطر گران شدن محصولات پتروشیمی جهت مصارف بسته بندی کارخانجات لبنی بود.
ظرف دو ماه آینده قیمت محصولات لبنی کاهش یابد
مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در شرایط فعلی قیمت محصولات پتروشیمی کاهش یافته به صورت تلویحی اظهار امیدواری کرد؛ که ظرف دو ماه آینده قیمت محصولات لبنی کاهش یابد. پورکاوه با اشاره به بازار با ثبات برنج نیز گفت: برنج از جمله کالاهای اساسی است که زودتر از سایر کالاها برای ارز مورد نیاز آن تعیین تکلیف شد. وی افزود: این تعیین تکلیف که در دی ماه سال گذشته صورت گرفت موجب شد تا شبکه توزیع برنج در بازار کاملا شفاف شده و زمینه هر گونه سوء استفاده سودجویان از بین برود. پورکاوه در پایان نوسان قیمت تخم مرغ را در حد 5 درصد اعلام کرد و گفت: بیشتر از 5 درصد قیمت تخم مرغ بالا و پایین نخواهد شد.
علی اکبر پور کاوه سخنگوی تنظیم بازار با بیان مطلب بالا گفت: خوشبختانه تمامی عوامل تولید گوشت قرمز داخلی است و به همین خاطر هیچ وابستگی به خارج نداریم.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت هیچ یک از عوامل تولید گوشت قرمز افزایش نیافته است به همین خاطر به هیچ وجه نرخ گوشت قرمز در بازار بالا نخواهد رفت.
پورکاوه با اشاره به برخی زمزمه ها در خصوص گران شدن گوشت مرغ اظهار داشت: به دلیل آنکه عوامل تولید مرغ کاملا وارداتی است و از طرف دیگر واردات متاثر از نوسان نرخ ارز می باشد به همین خاطر شاهد بالا و پایین رفتن قیمت مرغ ظرف ماههای گذشته بوده ایم.
وی ادامه داد: البته با توجه به بالا رفتن نرخ ارز افزایش قیمت مرغ تاحدودی منطقی است.
پورکاوه همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است قیمت تخم مرغ نیز افزایش یابد اظهار داشت: مادامی که تغییری در هزینه های تولید تخم مرغ ایجاد نشود قیمت تخم مرغ همان قیمت های قبلی است.
هیچ برنامه ای  برای افزایش محصولات لبنی در ستاد مطرح نشده است
سخنگوی تنظیم بازار همچنین به برخی شایعات مبنی بر گران شدن لبنیات در بازار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی حتی در ستاد تنظیم بازار مطرح نشده است.
وی ادامه داد: شیر و محصولات لبنی در طول سال جاری فقط در خرداد ماه دچار افزایش قیمت شد که این مسئله به خاطر گران شدن محصولات پتروشیمی جهت مصارف بسته بندی کارخانجات لبنی بود.
ظرف دو ماه آینده قیمت محصولات لبنی کاهش یابد
مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در شرایط فعلی قیمت محصولات پتروشیمی کاهش یافته به صورت تلویحی اظهار امیدواری کرد؛ که ظرف دو ماه آینده قیمت محصولات لبنی کاهش یابد.
پورکاوه با اشاره به بازار با ثبات برنج نیز گفت: برنج از جمله کالاهای اساسی است که زودتر از سایر کالاها برای ارز مورد نیاز آن تعیین تکلیف شد.
وی افزود: این تعیین تکلیف که در دی ماه سال گذشته صورت گرفت موجب شد تا شبکه توزیع برنج در بازار کاملا شفاف شده و زمینه هر گونه سوء استفاده سودجویان از بین برود.
پورکاوه در پایان نوسان قیمت تخم مرغ را در حد 5 درصد اعلام کرد و گفت: بیشتر از 5 درصد قیمت تخم مرغ بالا و پایین نخواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com