قیمت گندم و خوراک دام در بازار‌های جهانی بالا رفت

قیمت گندم و خوراک دام در بازار‌های جهانی بالا رفت
امروز قیمت گندم بیش از ۹ دلار و قیمت ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود، نزدیک به یک دلار افزایش داشت.
امروز در بازار‌های جهانی قیمت گندم و ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود افزایش یافت. دانه‌های روغنی هم از این قافله افزایش قیمت عقب نماندند.
امروز در بازار‌های جهانی هر بوشل گندم ۸.۷۵ دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۵۸۲ دلار معامله شد. ذرت هم که به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می‌شود رشد ۲۵ سنتی را تجربه کرد و هر بوشل از این محصول به قیمت ۳۸۰ دلار به فروش رفت.
در این میان گیاه روغنی کانولا رشد ۹۰ سنتی و دانه روغنی سویا افزایش یک سنتی داشت. همچنین قیمت شکر هم به عنوان یک محصول استراتژیک در جهان با افزایش ۹ سنتی مواجه شد.
براساس این گزارش قیمت انواع دام کاهش قیمت داشتند به طوری که قیمت دام زنده ۷۲ سنت و دام پرواری ۹۷ سنت افت پیدا کرد.


ایران حدود ۷۰ درصد خوراک دام و طیور را وارد می‌کند. هرگونه نوسان در بازار‌های جهانی بر قیمت داخلی هم تأثیر می‌گذارد. اگر چه دولت با پرداخت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به دنبال ثبات قیمت در داخل است، اما باعث خروج ارز بیشتر از کشور می‌شود.
قیمت گندم هم به عنوان محصول اساسی و بسیار مهم در تأمین امنیت غذایی در جهان برای کشور مهم است و در سال‌های گذشته اگر چه خودکفایی گندم چند سال تکرار شده، اما شرایط پایداری نداشته است. امسال دولت حدود ۸.۴ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرد که حدود مشابه سال گذشته است. سال گذشته حدود ۳ میلیون تن واردات گندم داشتیم.
در دانه روغنی هم کشور بیش از ۹۰ درصد وابسته به واردات است و برنامه‌های افزایش خوداتکایی در سال‌های گذشته نتیجه چندانی نداشته است.
 
نظرات شما
  •  

    حامد گفت : ۰۱/۰۴/۲۱

    هر بوشل 25.4 کیلو نمیشه مگه 582 دلار !
    اشتباه نشده؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com