قیمت گذاری دولتی تخم مرغ، مرغداران را دلسرد کرد

قیمت گذاری دولتی تخم مرغ، مرغداران را دلسرد کرد
یک مقام مسوول گفت: خبر‌هایی از قیمت‌گذاری دولتی تخم‌مرغ با نرخ ۳ هزار و ۸۰۰ تومان به گوش می‌رسد که این امر به سبب نوسان قیمت نهاده‌ها غیرمنطقی است.
ناصر نبی پور رییس هیات مدیره مرغ تخم گذار استان تهران ، از ثبات نرخ تخم مرغ طی دو هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 3 هزار و 900 معادل شانه ای 8 هزار تومان و دانه ای 270 تومان است.
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی نرخ منطقی هر کیلو تخم مرغ را 4 هزار و 580 تومان اعلام کرده است، افزود: البته برای نخستین بار خبرهایی از قیمت گذاری دولتی تخم مرغ با نرخ 3 هزار و 800 تومان به گوش می رسد که این امر با وجود نوسان قیمت نهاده ها و نبود پرداخت یارانه به مرغداران غیر منطقی است که اجرای این مصوبه دلسردی تولیدکنندگان را به همراه دارد.
نبی پور با اشاره به اینکه کمبودی در تولید تخم مرغ نداریم، گفت: روزانه 2 هزار و 500 تا 2 هزار و 600 تن تخم مرغ تولید می شود که به دلیل مشکلات صادرات با مازاد ماهانه هزار تن تخم مرغ در کشور روبرو هستیم.
این مقام مسوول با بیان اینکه  توفیق چندانی در صادرات نداریم ، بیان کرد: از ابتدای سال تنها حدود 6 هزار تن تخم مرغ به عراق و افغانستان صادر شده و مقدار محدودی محصول به افغانستان صادر می شود که نمی توان آن را جز آمار صادراتی حساب کرد.
رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به اینکه خبری از آنفولانزا حاد پرندگان نیست، افزود: البته با مهاجرت پرندگان آبزی خطر شیوع این بیماری بالا می رود.
وی قیمت تخم مرغ در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: قیمت مرغ تابع عرضه و تقاضاست، به طوریکه در صورت شیوع بیماری آنفولانزا و کاهش عرضه قیمت تخم مرغ در بازار بالا می رود و در غیر این صورت نرخ ها تغییری نخواهند داشت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com