قیمت پیشنهادی شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ سودجویانه است

قیمت پیشنهادی شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ سودجویانه است

رئیس اتحادیه مرغداران گیلان گفت: قیمت پیشنهادی شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی برای قیمت خرید مرغ مازاد بر نیاز بازار از مرغداران در قالب طرح ذخیره سازی و انجماد برای وزارت بازرگانی سودجویانه و باعث ضرر و دلسردی مرغداران خواهد شد.
وی ضمن انتقاد از قیمت تعیین شده برای خرید هر کیلو مرغ منجمد شیرینگ پک از سوی شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی افزود: با قیمت اعلامی قیمت هر کیلو مرغ زنده کمتر از 16 هزار و 500 ریال خواهد بود که حدود پنج درصد از متوسط قیمت فعلی مرغ در کشور کمتر بوده و باعث زیان یک هزار و 500 ریالی مرغداران به ازای هر کیلو مرغ می شود.
وی ادامه داد: این قیمت تنها منافع شرکت پشتیبانی و وزارت بازرگانی را تامین می کند و مرغداران و تشکلهای از آن استقبال نخواهند کرد.
رئیس اتحادیه مرغداران گیلان گفت: قیمت پیشنهادی مغایر سیاستهای اعلامی از سوی وزارت بازرگانی مبنی بر حمایت از تولید کنندگان است و خرید مرغ زیر قیمت تمام شده از سوی مجموعه های دولتی برای فروش در مواقع کمبود و صدور مجوز واردات مرغ از کشورهای ماننده ترکیه در چنین شرایطی نوعی رقابت ناسالم با تولید کنندگان مرغ است و این با گفته های " محمد صادق مفتح " معاون توسعه داخلی وزارت بازرگانی که در ایام عید اعلام کردند: " هدف ما جنگ با تولید کننده نیست " منافات دارد.
وی در ادامه گفت: وقتی مرغداران در شرایط سخت فعلی رها می شوند و اقدامات انجام شده در راستای حمایت و رفع معضلات آنان نیست نباید انتظار همکاری در موافع کمبود مرغ را از آنان داشت، چرا که این ضررها باید در مواقع کمبود جبران شود.
اسدالله نژاد اظهار امیدواری کرد: برنامه ریزیهای به شکلی باشد که قیمتها با سود مناسب و طبیعی برای مرغداران تثبیت و رضایت تولید کننده و مصرف کننده را تامین کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com