قیمت و کیفیت خوراک، معضل جدید مرغداران سمنان

قیمت و کیفیت خوراک، معضل جدید مرغداران سمنان
رئیس اتحادیه مرغداران استان سمنان گفت: افزایش قیمت ذرت و علوفه و افت کیفیت آن، چالش های اساسی کار مرغداران در استان است که به صرفه نبودن قیمت آن، تولیدکنندگان مرغ گوشتی را تا مرز ورشکستگی پیش برده است.
حسین پیوندی افزود: در چند ماه گذشته تولید کنندگان مرغ گوشتی استان سمنان به دلیل نوسان قیمت خوراک مرغ، دچار ضررهای پی در پی شدند که زمینه تعطیلی بسیاری از مرغداری ها را رقم زده است.
وی اظهار داشت: در چند روز گذشته، قیمت مرغ از 32 هزار ریال به 48 هزار ریال افزایش یافته است که برای مرغداران جهش اقتصادی خوبی به شمار می رفت، اما به دلیل افزایش قیمت ذرت و بی کیفیتی خوراک، چالش جدیدی بر سر راه مرغداران سمنانی قرار گرفته است.
پیوندی اضافه کرد: ذرت یکی از خوراک های مغذّی و اصلی طیور در کشور است که اگر قیمت این محصول کاهش نیابد، شاهد تعطیلی بخش دیگری از واحدهای تولیدی در استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: قیمت ذرت در سه ماه گذشته در بازارهای دامی استان سمنان هفت هزار 500 ریال خرید و فروش می شد و هم اکنون قیمت این محصول 10 هزار ریال شده است که باید برای حمایت از بخش تولید، اقدام مؤثری برای ساماندهی این بخش صورت گیرد.
پیوندی گفت: کاهش تولید مرغ در استان سمنان زمینه کاهش تولید جوجه در استان را به دنبال دارد که پیامدهای جبران ناپذیری برای سرمایه گذاری در صنعت تولید مرغ دارد.
وی از تولید مرغ با استانداردهای جهانی برای صادرات به کشورهای همجوار خبر داد و افزود: با اصلاح بخشنامه اصلاح تولید از سوی دولت به صورت پلکانی، تولید مرغ به وزن یک کیلو 300 گرم تا یک کیلو 800 گرم در سراسر مرغداری های کشور تا پایان مرداد 95 اجرایی می شود.
رئیس اتحادیه مرغداران استان سمنان، نبود مدیریت منسجم در سطح کلان مسایل، بی ثباتی در قیمت، و فقدان آمار و اطلاعات صحیح تولید و مصرف را از چالش های مهم در این حوزه عنوان و تصریح کرد: با حمایت دولت از بخش خصوصی و اعمال برخی دیدگاه های تولیدکنندگان در مراحل قانون گذاری، می توان بخش قابل توجهی از مشکلات صنعت مرغداری را حل کرد.
بیش از 400 واحد تولید مرغ گوشتی در استان سمنان وجود دارند که 30 درصد آنها فعال هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com