قیمت نهاده‌ها سد راه اجرای طرح عرضه مرغ سبک

قیمت نهاده‌ها سد راه اجرای طرح عرضه مرغ سبک
مدیرعامل اتحادیه مرغداران در خصوص تاخیر 4 ماهه اجرایی شدن طرح عرضه مرغ سبک (سایز ) گفت: عوامل بسیاری برای عملی شدن طرح عرضه مرغ سبک وزن به بازار نقش دارد که از جمله آنها می‌توان به قیمت نهاده ها و جوجه یک روزه، بحث صادرات و نحوه خرید کشتارگاه‌ها اشاره کرد.
کمال سروستانی در خصوص تاخیر 4 ماهه برای اجرای طرح عرضه مرغ سبک وزن به بازار در برنامه روی خط خبر گفت: کارهای بسیاری برای اجرایی شدن طرح عرضه مرغ سبک وزن از جمله اطلاع رسانی به تعاونی‌ها، هماهنگی با کشتارگاه‌ها در استانهای مختلف و میدان بهمن انجام شده است.
وی افزود: موارد بسیاری برای عملی شدن طرح عرضه مرغ سبک وزن نقش دارند که از جمله آنها می‌توان به قیمت نهاده ها و جوجه یک روزه، بحث صادرات و نحوه خرید کشتارگاه‌ها اشاره کرد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران با بیان قیمت بالاتر مرغ سنگین در کشتارگاه‌ها در مقایسه با مرغ سبک وزن خاطرنشان کرد: مرغ سنگین در هرکیلوگرم 100 تومان بیشتر از مرغ سبک وزن قیمت دارد که این امر تولیدکننده را به سوی افزایش وزن مرغ سوق می‌دهد.
سروستانی بیان کرد: کشتارگاه‌ها برای اینکه وزن مرغ اُفت کمتری داشته باشد اقدام به خرید مرغ درشت می‌کنند و همین امر عامل مهمی در پرورش مرغ سنگین به‌جای سبک‌ وزن در بین تولیدکنندگان است.
وی درخصوص تاثیر قیمت نهاده ها و جوجه یک روزه در افزایش وزن مرغ گفت: در سال 95 نسبت به سال 94 قیمت جوجه و نهاده ها رشد قابل توجهی داشته که تولیدکنندگان برای سرشکن کردن هزینه ها مجبور به افزایش وزن مرغ شده‌اند تا سود بیشتری از طریق آن کسب کنند.
در همین راستا مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان ترویج فرهنگ سازی برای استفاده از مرغ سایز خاطرنشان کرد: حداقل یک سال زمان برای فرهنگ سازی مصرف مرغ سبک لازم است تا مردم بعد از آن دیگر تقاضایی برای مرغ درشت نداشته باشند.
وی در خصوص راهکار استفاده از مرغ سبک به جای درشت اظهار کرد: مردم درصورتی که به معایب استفاده از مرغ درشت و محاسن خرید مرغ سبک آشنا شوند دیگر در بازار تقاضایی برای خرید مرغ با وزن بالا وجود نخواهد داشت.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه استفاده از مرغ درشت چندین سال است که در بین مردم جا افتاده گفت: فرهنگ سازی در اجرایی شدن طرح عرضه مرغ سبک می‌تواند بسیار کارساز باشد و نمی‌توان به زور از مردم خواست که مرغ سبک استفاده کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com