قیمت نهاده تثبیت و توزیع تسریع شد

قیمت نهاده تثبیت و توزیع تسریع شد
سخنگوی ستاد تنظیم بازار از تسریع در ترخیص نهاده‌های دامی بخش خصوصی و دولتی خبر داد و گفت:‌ علاوه بر توزیع نهاده توسط بخش خصوصی، اتحادیه‌ها نیز می‌توانند اقدام به واردات کنند.
علی‌اکبر پورکاوه در مورد ترخیص و تأمین نهاده‌های دامی اظهار داشت: وضعیت ترخیص نهاده‌های دامی در دولت و بخش خصوصی در حال حاضر به‌سهولت انجام می‌شود و تأمین نیاز خصوصی و واحدهای صنفی و اتحادیه‌ها به‌راحتی انجام می‌شود.
وی گفت: با توجه به اینکه نهاده‌ها به‌سرعت تأمین می‌شود تغییر قیمتی نیز در این مدت نداشته‌ایم و گزارش‌های سازمان حمایت از استان‌ها حاکی از ثبات قیمت است.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار در پاسخ به این سؤال که تولیدکننده‌ها از کندی روند توزیع نهاده‌ها از سوی بخش خصوصی نارضایتی دارند، خاطرنشان کرد:‌ بخش خصوصی به‌سهولت توزیع می‌کند و اتحادیه‌ها نیز خود می‌توانند اقدام به واردات کنند.
پورکاوه تصریح کرد: بانک مرکزی نیز آمادگی خود را برای تأمین ارز مورد نیاز برای واردات نهاده چه از سوی بخش خصوصی و چه از سوی اتحادیه اعلام کرده است. گمرک نیز همراهی لازم را برای ترخیص نهاده‌ها انجام می‌دهد. بر این اساس چون بخش خصوصی نهاده را تأمین می‌کند و اراده و مصلحت اقتصادی آن اقتضا می‌کند که سریع‌تر نهاده‌ها به فروش برسد، دلیلی بر اینکه توزیع توسط بخش خصوصی کند انجام شود وجود ندارد.
اتحادیه‌ها و واحدهای تولیدی مدتی است که از توزیع و کمبود نهاده در بازار برای فروش ناراضی هستند و البته آنها معتقدند نهاده وجود دارد ولی بخش خصوصی نسبت به توزیع آن به‌دلیل قیمت‌ها، کند عمل می‌کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com