قیمت مرغ کاهش می یابد

قیمت مرغ کاهش می یابد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: قیمت مرغ در این استان طی چند روز آینده کاهش می یابد.
مجتبی مزروعی افزود: با کشتار مرغ در دوره پیش رو و عرضه آن شاهد کاهش و تعادل قیمت آن در بازار استان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه برنامه وزارت جهاد کشاورزی کنترل جوجه ریزی است، اظهار کرد: جوجه ریزی در استانها متعادل شده اما به خاطر گرمای اخیر هوا در برخی استانها جوجه ریزی کاهش داشته است.
وی گفت: جوجه ریزی در خراسان رضوی در دو دوره قبل به پنج میلیون قطعه کاهش یافت که به محض این کاهش، برنامه ریزی برای کنترل این وضعیت انجام شد به طوری که ماه گذشته کشتار مرغ در این استان به 6 میلیون قطعه رسید.
مزروعی افزود: کنترل و مدیریت بازار در استان با قوت ادامه دارد به طوری که قیمت مرغ در خراسان رضوی دو تا سه هزار ریال از میانگین کشوری آن کمتر است.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ متاثر از کاهش عرضه و گاهی حمل آن به تهران است، اظهار کرد: در این استان جوجه ریزی به اندازه لازم و طبق سهمیه در هر دوره انجام می شود.
وی گفت: هم اکنون مرغ منجمد در این استان به اندازه کافی با قیمت هر کیلو 51 هزار ریال عرضه می شود و کشتار مرغ گرم در استان نیز طی این دوره به 6 میلیون و 500 هزار قطعه می رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: گوشت گرم مرغ به اندازه کافی و نیاز بازار در استان فراهم است و طی چند روز آینده با ورود کشتار جدید به بازار شاهد کاهش بهای آن خواهیم بود.
خراسان رضوی پارسال با تولید 166 هزار تن مرغ گوشتی رتبه دوم تولید مرغ گوشتی را در کشور از آن خود کرد.
هم اکنون هزار و 399 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت 23 میلیون و 793 هزار قطعه در هر دوره و هفت واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 576 هزار و 500 قطعه در هر دوره در این استان فعالیت دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com