قیمت مرغ فعلا ثابت خواهد ماند

قیمت مرغ فعلا ثابت خواهد ماند
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی از عدم افزایش قیمت مرغ در روز‌های پایانی سال خبر داد و گفت: با توجه به زمزمه‌های تداوم توزیع سبد کالا در چندین نوبت طی سال آینده، اگر تعداد سبد‌ها حداقل ۴ عدد باشد این اقدام به نفع تولید کنندگان مرغ است.
همایون دارابی در مورد قیمت مرغ در آستانه شب عید اظهار اشت: در حال حاضر علیرغم افزایش قیمت ذرت و سویا و همچنین قیمت جوجه یک روزه طی یک ماه اخیر، همچنان قیمت مرغ بر روی نرخ 6500 تومان ثابت است.
به گفته وی، در آستانه سال جدید با توجه افزایش تقاضای مرغداران، قیمت‌ها اندکی تغییر می‌کند و قیمت فعلی جوجه یک روزه 1400 الی 1500 تومان است که افزایش غیرمنطقی نیست و تازه به نرخ واقعی خود رسیده است.
وی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده درب مرغداری میانگین 4300 تومان است، در مورد پیش بینی قیمت‌ها در روز‌های پایانی سال گفت: متاسفانه با توجه به حجم تولید و توزیع سبد کالا، پیش بینی می‌کنیم که قیمـت‌ها تا پایان سال تغییری نداشته باشد. با توجه به اینکه 60 هزار تن مرغ در سبد نخست و 60 هزار تن دیگر نیز در سبد دوم توزیع می‌شود از ذخایر 11 ماهه استفاده شد ولی همچنان دولت در حال خرید مرغ تضمینی است تا تولید متضرر نشود.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی تصریح کرد: اگر سبد کالا در سال آینده نیز تداوم داشته باشد البته حداقل 4 سبد در سال،  به نفع تولید است زیرا مرغداران می توانند برای تولید برنامه‌ریزی داشته باشند ولی اگر بخواهد توزیع سبد تنها در حد یک الی دو سبد باشد تولید دچار شوک منفی می‌شود.
زمزمه تداوم توزیع سبد کالا در سال‌آینده در چندین نوبت
دارابی با بیان اینکه توزیع سبد دوم در سال آینده انجام می شود، در مورد احتمال تدوام توزیع تعداد بیشتر سبد در سال آینده خاطر نشان کرد: بنده مسئولیتی در این زمینه ندارم ولی بر اساس زمزمه‌ها به نظر می‌رسد سال آینده تعداد بیشتری سبد توزیع شود که این به نفع تولید است.
وی گفت: چون افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی معمولا حجم کمتری مرغ مصرف می‌کنند، اگر تعداد توزیع سبد کالا در سال آینده تداوم و افزایش پیدا کند، حجم مصرف برای این اقشار بیشتر و به نفع تولید است و از نظر بالا بردن سطح تغذیه نیز مؤثر خواهد بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com