قیمت مرغ فعلا ثابت خواهد ماند

قیمت مرغ فعلا ثابت خواهد ماند
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی از عدم افزایش قیمت مرغ در روز‌های پایانی سال خبر داد و گفت: با توجه به زمزمه‌های تداوم توزیع سبد کالا در چندین نوبت طی سال آینده، اگر تعداد سبد‌ها حداقل ۴ عدد باشد این اقدام به نفع تولید کنندگان مرغ است.
همایون دارابی در مورد قیمت مرغ در آستانه شب عید اظهار اشت: در حال حاضر علیرغم افزایش قیمت ذرت و سویا و همچنین قیمت جوجه یک روزه طی یک ماه اخیر، همچنان قیمت مرغ بر روی نرخ 6500 تومان ثابت است.
به گفته وی، در آستانه سال جدید با توجه افزایش تقاضای مرغداران، قیمت‌ها اندکی تغییر می‌کند و قیمت فعلی جوجه یک روزه 1400 الی 1500 تومان است که افزایش غیرمنطقی نیست و تازه به نرخ واقعی خود رسیده است.
وی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده درب مرغداری میانگین 4300 تومان است، در مورد پیش بینی قیمت‌ها در روز‌های پایانی سال گفت: متاسفانه با توجه به حجم تولید و توزیع سبد کالا، پیش بینی می‌کنیم که قیمـت‌ها تا پایان سال تغییری نداشته باشد. با توجه به اینکه 60 هزار تن مرغ در سبد نخست و 60 هزار تن دیگر نیز در سبد دوم توزیع می‌شود از ذخایر 11 ماهه استفاده شد ولی همچنان دولت در حال خرید مرغ تضمینی است تا تولید متضرر نشود.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی تصریح کرد: اگر سبد کالا در سال آینده نیز تداوم داشته باشد البته حداقل 4 سبد در سال،  به نفع تولید است زیرا مرغداران می توانند برای تولید برنامه‌ریزی داشته باشند ولی اگر بخواهد توزیع سبد تنها در حد یک الی دو سبد باشد تولید دچار شوک منفی می‌شود.
زمزمه تداوم توزیع سبد کالا در سال‌آینده در چندین نوبت
دارابی با بیان اینکه توزیع سبد دوم در سال آینده انجام می شود، در مورد احتمال تدوام توزیع تعداد بیشتر سبد در سال آینده خاطر نشان کرد: بنده مسئولیتی در این زمینه ندارم ولی بر اساس زمزمه‌ها به نظر می‌رسد سال آینده تعداد بیشتری سبد توزیع شود که این به نفع تولید است.
وی گفت: چون افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی معمولا حجم کمتری مرغ مصرف می‌کنند، اگر تعداد توزیع سبد کالا در سال آینده تداوم و افزایش پیدا کند، حجم مصرف برای این اقشار بیشتر و به نفع تولید است و از نظر بالا بردن سطح تغذیه نیز مؤثر خواهد بود.

 
نظرات شما
  •  

    علی گفت : ۹۲/۱۲/۱۱

    فعلا هرچه مرغ تاریخ گذشته تو انبارها مونده بود دادند به مردم خدا عاقبتمونو به خیر کنه

    پاسخ...
  •  

    مجید هاشمی گفت : ۹۲/۱۲/۱۱

    آقای دارابی رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی است یا رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه گوشتی که میفرمایند جوجه تازه به قیمت واقعی نزدیک شده است پس چه کسی باید به فکر مرغداران گوشتی باشد که قیمت آن کمی به قیمت واقعی نزدیک شود تاکی باید مرغدار گوشتی لطمه ببیند؟

    پاسخ...
  •  

    یک مرغدار گفت : ۹۲/۱۲/۱۲

    توزیع سبد کالا فعلا باعث ضرر مرغداران که به امید شب عید با جوجه گران جوجه ریزی کرده اند شده است اینجانب در تاریخ 92/10/20 هشت هزار جوجه ریختم به دلیل عدم کشش بازار ناشی از توزیع مرغ منجمد مرغ سنگین را به موقع نخریدند وچون قیمت ها لب مرز قیمت تمام شده است تا بارگیر کنم400 تا مرغ سه کیلوئی مردند و5 میلیون تومان متضرر شدم . چرا مسئولین به عواقب تصمیم های خود فکر نمیکنند زیرا وقتی در حجم زیاد مرغ منجمد توزیع می کنند نمی دانند خرید به شدت افت میکنند و مرغ تولید کنند ه روی دستش می ماند

    پاسخ...
  •  

    مرغدار بیچاره گفت : ۹۲/۱۲/۱۲

    جناب رئیس اتحادیه با این حرفها بجای حمایت از مرغدار بدبخت عملا در حقشان خیانت می کنید مرد حسابی با این قیمت ها که جنابعالی گویا رضایت دارید از انها . مرغدار فقط ضرر می کند به نظر من از چیزی که اطلاع نداری اظهار فضل نفرمایید

    پاسخ...
  •  

    پاکزاد گفت : ۹۲/۱۲/۱۲

    اقای دارابی سلام 1قیمت تمام شده جوجه درجه یک بدونه تلفات اولیه 850 تومان و بااحتساب 36درصد سود میشود 1150 تومان2لطفا شما به عنوان مدیر عامل ادتحادیه مرغداران گوشتی کشور قیمت مرغ زنده را با توجه به هزینه ها تولید اعلام کنید ایا قیمت 4300 تومان نزدیک به قیمت واقعی است؟

    پاسخ...
  •  

    چراتی گفت : ۹۲/۱۲/۲۴

    آقای دارابیّّّ، جنابعالی که رییس اتحادیه هستید به من بگوییدچطور دربقیه صنفها مسوولین اتحادیه مربوطه جلسه میکنندو بامحاسبات دخل وخرجها برای محصولات صنف خود قیمت گذاری میکنندولی شمافقط عددورقم اعلام میکنید؟کی باید تصمیم بگیردو قیمت گذاری واقعی کند؟اعلام اعدادوارقام که همه آنها رابنده مرغدار بهترازشمامیدانم(چون داخل کارم)چه بدرد مرغدار زحمتکش متضرر دارد؟اصلا بااین روال،شمارابه خداوجود وحضور شمادر اتحادیه چه خاصیتی داردو چه مشکلی رابرای مرغداران بیچاره که درحال نابودی اند دارد؟لطفا جواب دهید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com