قیمت مرغ صدای تولیدکنندگان را درآورد

قیمت مرغ صدای تولیدکنندگان را درآورد
رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ کشور گفت: ‌قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده در مرغداری حدود ۵۱۰۰ تومان است در حالی که ۴۴۰۰ تومان از مرغداران خریداری می شود.
سعید یوسفی، با  اشاره به اینکه مرغدار به علت افزایش قیمت حامل های انرژی ، سوخت ، هزینه های کارگری و نهاده ها زیان می دهد، افزود: قیمت تمام شده با قیمتی که از مرغدار خرید می شود، فاصله قابل توجهی دارد و باید قیمت با توجه به افزایش هزینه های تمام شده افزایش یابد تا زیان مرغدار جبران شود.وی گفت: بر اساس دستور معاون اجرایی رئیس جمهور قیمت گوشت مرغ تا تیر ماه تثبیت شده است اما با توجه به افزایش هزینه های تمام شده درجلسه ای که با مسئولان ستادتنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد قرار است قیمت مرغ اصلاح شود.رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ کشور افزود: قیمت واقعی گوشت مرغ هم استخراج می شود.
یوسفی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مازاد تولید را با قیمت توافقی هر کیلو 6500 تومان خریداری می کند ، گفت: برای جبران زیان مرغداران مسئولان به شرکت پشتیبانی امور دام اجازه دهند هر کیلو مرغ آماده طبخ را با قیمت تمام شده واقعی به اضافه سود ، از مرغدار خریداری کند.
وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام بر اساس قرارداد با  مرغداران مازاد تولید را طبق روال خریداران می کند و در مقابل نهاده ها به ویژه نهاده کنجاله سویا را با قیمت ارزان تر از قیمت بازار در اختیار  مرغداران قرار می دهد.
رئیس اتحادیه تولید کنندان مرغ کشور گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کنجاله سویا را با قیمت هر کیلو 1650 تومان در اختیار  مرغداران قرار می دهد در حالی که در بازار 1800 تا 1830 تومان فروخته می شود.
یوسفی میزان تولید گوشت مرغ را در کشور ماهانه حدود 160 هزار تن اعلام کرد و  افزود: قیمت تمام شده هر کیلو گوشت مرغ نباید کمتر از 7 هزار تومان باشد در حالی که در بازار به حدود 6200 تومان می رسد.وی افزایش قیمت جوجه یک روزه را از دیگر عوامل افزایش قیمت تمام شده گوشت مرغ دانست و گفت:‌ هم اکنون  مرغداران هر عدد جوجه یک روزه را 1700 تا 1900 تومان می خرند که قیمت خیلی بالایی  است.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گوشتی گفت : ۹۳/۰۲/۲۷

    با سلام.ضمن تشکر از جناب یوسفی ،خواهشمندیم جهت ساماندهی جوجه ریزی واحد های گوشتی که با سوءاستفاده دفاتر فروش جوجه و افزایش غیر منطقی قیمت جوجه همراه است و نابسامانی در تولید رابه همراه دارد با اتحادیه های استانها و مرغداران هماهنگی سازمانی شود مثل انسجام تولید کنندگان جوجه ... با تشکر

    پاسخ...
  •  

    رضا محمدی کاوه گفت : ۹۳/۰۲/۲۹

    اینجانب مرغدار شهرستان کوهدشت هستم که وام توسعه کشاورزی گرفتم با وجود تلفات پایین حتی بدون آتی بیوتیک به علت قیمت پایین ووجود دلالان دربازار ومرغداری بیش از اندازه ودوربودن مرغداری بنده از استان ورابطه بازی پشتیبانی استان برای خرید مرغ چند دوره است که ضرر مبینم اکنون درب مرغداری رابستم ودیگه توان مالی وپرداخت وامها را ندارم

    پاسخ...
  •  

    رجبعلی ارغوان گفت : ۹۳/۰۳/۰۲

    با سلام اگر همین طور اقای یوسفی گفته اند باشد خیلی متشکریم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com