قیمت مرغ در کشور افزایش می‌یابد

قیمت مرغ در کشور افزایش می‌یابد
دبیر انجمن صنفی مرغداران گوشتی اصفهان گفت: قیمت مرغ در کشور افزایش می‌یابد.
بهرام پاکزاد با اشاره به کاهش قیمت مرغ در ماه گذشته به علت اضافه تولید اظهار کرد: مصرف مرغ سالیانه هر فرد ئر تیرتم 24 کیلوگرم تخمین زده شده و در ماه گذشته به دلیل اینکه مقدار تولید از مقدار مصرف و صادرات بیشتر شده بود، با کاهش قیمت مرغ روبه رو بودیم اما در این مدت، مرغداران گوشتی متحمل خسارات بسیاری شدند.
وی با بیان این که شرکت‌های جمع آوری مرغ‌های گوشتی و صادرات آن نتوانستد افزایش تولید در ماه گذشته را کنترل کنند، افزود:  وزارت جهاد کشاورزی قیمت تمام شده مرغ برای مشتری را 7 هزار تومان و قیمت مرغ زنده را 4 هزار و 800 تا 5 هزار تومان تعیین کرده بود ولی به دلیل این افزایش یکباره تولید، این قیمت‌ها شکسته شد و حتی صاردات آن هم نتوانست این انبوه تولید را کنترل کند و مردم دراین مدت مهمان جیب مرغداران بودند.
دبیر انجمن صنفی مرغداران گوشتی اصفهان با اشاره با کاهش مداوم قیمت مرغ تا اواخر هفته گذشته اشاره کرد و گفت: به علت عرضه بیش از اندازه مرغ، قیمت این کالا تا اواخر هفته گذشته با کاهش رو به رو بود.
وی به  صدور بی‌رویه مجوز احداث مرغداری در دولت گذشته اشاره کرد و افزود: در دولت قبل مجوزهای بسیاری بدون برنامه‌ریزی برای کنترل تولید مرغ صادر شده که این عامل سبب شد میزان مصرف و صادرات با میزان تولید برابری نداشته باشد و مرغداران گوشتی مجبور شوند کالای خود را زیر قیمت بازار عرضه کنند.
پاکزاد با اشاره به ضرورت ایجاد ابزاری قانونی برای تشکل‌ها‌ به منظور کنترل قیمت مرغ گفت: با شرایط فعلی که صادرات جوابگوی تولید فعلی نبوده و دولت نیز بیش از 140 هزار تن مرغ ذخیره دارد، ضروری است که ابزاری قانونی به دست تشکل‌ها و اتحادیه مرغداران داده شود تا به وسیله آن بتوانند قیمت مرغ را کنترل کنند و تا رضایت تولید کننده و مصرف کننده کسب کنند.
وی کناره گیری برخی از تولید کنندگان از عرصه تولید مرغ را از جمله نتایج شرایط فعلی دانست و تصریح کرد: این تغییرات ناگهانی قیمت مرغ سبب می‌شود برخی از تولید کننده‌گان از این عرصه کناره گیری کرده و در تابستان سال آینده با مشکل کمبود تولید مواجه می‌شویم.
دبیر انجمن صنفی مرغداران گوشتی اصفهان با بیان این که قیمت مرغ با تورم سالیانه همخوانی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر به قیمت مرغ در سال‌های گذشته دقت شود، می‌بینم که قیمت مرغ با یک چهارم تورم سالیانه هم همخوانی نداشته و به همین منظور وزارت جهاد کشاوری با برگزای یک جلسه در هفته گذشته به اتحادیه‌ها این امکان را داد تا در تعیین قیمت مرغ بتواند تاثیرگذار بوده و قرار است هیچ استانی مرغ را زیر قیمت تعیین شده عرضه نکند.
وی تصریح کرد: پس از جلسه‌ای که هفته گذسته در تهران توسط وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، قیمت مرغ روند افزایشی را در پیش گرفت و این افزایش تا رسیدن به قیمت 7000 تومان ادامه داشته و اگر بتوانیم قیمت مرغ را روی این مقدار ثابت نگه داریم هم مصرف کننده توانایی خرید دارد و هم تولید کننده متحمل ضرر نمی‌شود البته این شرایط موقتی است و مرغداران نباید جنس خود را انبار کنند.

 
نظرات شما
  •  

    دکتر مرغدار گفت : ۹۳/۰۹/۰۱

    بسه دیگه بابا رو کاغذ شما میکنین 7 هزار من الان مرغم 40 روزه هستش 34000 نمیخرن با این کار شماها نه تنها بهبود ندادین بدترم کردین دلال بازی شده!
    من از کجا وام بیارم اون بالایی نمیدونه که اخه اه

    پاسخ...
  •  

    مصطفی دیزقندی گفت : ۹۳/۰۹/۰۴

    قیمت مرغ زنده باید پنج هزارتومان به بالا شود وگرنه برای مرغدار توجیه اقتصادی ندارد

    پاسخ...
  •  

    بهزاد گفت : ۹۳/۰۹/۰۴

    با سلام
    قیمت مرغ زنده امروزکه کیلویی سه هزار و هشتصد تومان است نقدی هم سه هزار و ششصد خواهشا حرف بیخودی نزن و امید نده . صد سال دیگر هم مشکل برطرف نمیشود مگر اینکه اتحادیه و مدیرانش عوض شوند.

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۳/۰۹/۰۵

    میخواهید راحت باشید از کارتولید بروید به کار شریف دلالی وشریفتر نزول خواری

    پاسخ...
  •  

    مصطفی گفت : ۹۳/۱۰/۰۳

    فقط خدا رحم کند به حال مرغداران .با این وضعیت بازار چطور باید جوابگوی وام های بانگ ها باشیم فقط دیگه مونده اشکمون رو در بیارید.خدایا خودت جای حق نشستی بده جواب همه باعث و بانیهاشو کیلویی 3200 رسوندید بدونید خیلی ها بیچاره شدند الان من مرغ 40 روزه دارم هر جور حساب میکنم 4100تا4200برای خودم در میاد .فقط خواهشا یک فکر اساسی برای این قشر زحمت کش تولید کننده بکنید انشاالله

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com