قیمت مرغ در بازار شب عید کاهش می‌یابد

قیمت مرغ در بازار شب عید کاهش می‌یابد
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی اعلام کرد با توجه به برخی اقدامات انجام شده، قیمت مرغ در بازار شب عید بهتر خواهد شد و با کاهش قیمت مواجه خواهیم بود.
مهدی یوسف‌خانی، با اشاره به افزایش قیمت آلایش مرغ به تناسب بالارفتن قیمت مرغ در کشور اظهار داشت: با افزایش قیمت مرغ در کشور، قیمت آلایش مرغ شامل جگر مرغ، پای مرغ، دل و سنگدان نیز افزایش یافته است.
وی افزود: این روزها با افزایش قیمت مرغ، شاهد افزایش خرید آلایش مرغ از جمله سنگدان بودیم؛ البته علاوه بر این، همواره در فصل زمستان نیز میزان مصرف سنگدان بیشتر می‌شود ولی در مجموع امسال به نسبت سال گذشته، فروش جگر مرغ و سنگدان افزایش پیدا کرده است.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از افزایش مصرف سنگدان مرغ در کشور وجود دارد یا خیر، گفت: هیچ آمار دقیقی وجود ندارد ولی معمولاً اگر میزان مصرف مرغ در تهران را 2000 تن در نظر بگیریم، معادل 6 درصد وزنی آن، مجموع مصرف جگر مرغ و سنگدان است.
یوسف‌خانی با بیان اینکه مصرف مرغ در تهران به نسبت سال قبل و پیش از افزایش قیمت‌های اخیر تغییری نداشته است ادامه داد: تقاضای خرید مرغ در بازار آزاد کم شده ولی این میزان کاهش تقاضا، با عرضه مرغ به قیمت تنظیم بازار جبران شده است.
به گفته وی، امسال نسبت به سال گذشته، تغییر چندانی در مصرف مرغ نداشته‌ایم چراکه در حال حاضر حدود 10 تا 15 درصد مصرف مرغ از طریق عرضه مرغ در فرایند تنظیم بازار انجام می‌شود. به هرحال در شرایط فعلی که قیمت گوشت قرمز و حتی ماهی نیز به شدت افزایش داشته، مرغ، پایین‌ترین قیمت محصولات پروتئینی را دارد.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت عرضه مرغ در بازار با قیمت اعلام شده 9800 تومانی، فاصله دارد بیان کرد: ما از ابتدا هم با قیمت‌گذاری 9800 تومانی مخالف بودیم؛ این قیمت هم زمانی اعلام شد که قیمت تحویل مرغ زنده به کشتارگاه 6350 تومان در نظر گرفته شده بود ولی امروز شاهد افزایش قیمت هستیم به طوری که مرغ زنده به قیمت 10 هزار و 300 تومان تحویل کشتارگاه می‌شود.
یوسف‌خانی در پاسخ به این سوال که آیا روند افزایش قیمت مرغ در بازار شب عید نیز ادامه خواهد یافت یا خیر گفت: با توجه به برخی اقدامات انجام شده، قیمت مرغ در بازار شب عید بهتر خواهد شد و با کاهش قیمت مواجه خواهیم بود.
وی اضافه کرد: از اواخر دی و اوایل بهمن ماه، فرایند جوجه‌ریزی انجام شده و با احتساب 45 روز سن تولید، شاهد افزایش عرضه مرغ از ابتدای اسفند و مناسب‌تر شدن قیمت مرغ در بازار شب عید خواهیم بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com