قیمت مرغ آمریکا در حال کاهش است

قیمت مرغ آمریکا در حال کاهش است
فشارهای تورم بر اقتصاد آمریکا بی صدا به کار خود ادامه می دهد و قیمت پایین مواد غذایی نیز در کنترل قیمت ها نقش ایفا می کند. استیو میر(Steve Meyer) و لن استینر(Len Steiner) گزارش می دهند:
با توجه به گزارش شرکت آمار کار آمریکا، قیمت ها برای ماه مه فقط 0.2 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش داشته است و این افزایش فقط 1.1 درصد نسبت به سال گذشته بوده است.
چرا بانک مرکزی آمریکا سیاست خود در مورد افزایش نرخ در سال های آتی را تغییر داده است؟
بانک مرکزی آمریکا در مورد این موضوع توضیح می دهد که چرا به طور وسیع به نرخ تورمی فکر می کند که 2 درصد کاهش داشته است:" نرخ تورم پایین با احتمال بالای انقباض پولی همراه است که این به معنای کاهش قیمت ها و احتمالا کاهش دستمزدها است- پدیده ای که با شرایط اقتصادی بسیار ضعیف مرتبط است" (منبع: کمیته بازار آزاد فدرال)
قیمت پایین مواد غذایی در شرایط اقتصاد انقباضی تاثیر دارد و با توجه به روند کنونی بازارهای فروش عمده، قیمت های خرده فروشان همچنان به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد. شاخص قیمت مصرف کننده نیز برای مواد غذایی در ماه مه نسبت به ماه گذشته 0.2 درصد و نسبت به سال گذشته 0.7 درصد کاهش داشته است.
کاهش قیمت گوشت گاو و،بیش تر از آن، کاهش قیمت جوجه فاکتورهای اصلی کاهش قیمت گوشت در خرده فروشی ها  می باشند.
میانگین قیمت برای انواع محصولات گاو در خرده فروشی ها در ماه مه 6.02 دلار در هر پوند بوده است که 0.4 درصد کمتر از ماه قبل و 5.2 درصد کمتر از سال گذشته بوده است.
آخرین باری که قیمت خره فروشی در ماه مه نسبت به ماه آوریل کمتر بود به ماه مه سال 2012 باز می گردد و این بالاترین میزان کاهش قیمت گوشت گاو در ماه مه از سال 2006 تاکنون بوده است. هرچند کاهش قیمت رکوردهای سال گذشته را زده است، اما هنوز هم 26 درصد بالاتر از قیمت 5 سال گذشته است(ماه مه 2011).
قیمت گاو پرورشی طبق اعلام بانک مرکزی آمریکا در ماه مه حدود 2.56 دلار در هر کیلوگرم بوده است که نسبت به ماه مه سال 2011، چهارده درصد افزایش داشته است این درحالی است که قیمت قسمت های مختلف گوشت گاو در ماه مه به طور میانگین 4.27 دلار در کیلوگرم بوده که نسبت به 5 سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.
پس اگرچه بحث در مورد تاثیر کاهش قیمت گوشت گاو بر توسعه تامین کننده ها منطقی است،اما بهتر است که یک گام به عقب نیز بازگردیم و سطح تورم قیمت برای گوشت گاو در پنج سال گذشته را نیز مطالعه نماییم.
قیمت گوشت قسمت های مختلف نیمچه گوشتی ها در ماه مه 4.22 دلار در هر کیلوگرم بود که نسبت به ماه گذشته 1.2 در صد و نسبت به سال گذشته 1.7 درصد کاهش قیمت داشته است. در حال حاضر قیمت نیمچه گوشتی ها 11.6 درصد بالاتر از 5 سال گذشته است.
اغلب برای خرده فروشان سخت است که بعد از رسیدن به یک سطح قیمت آن را کاهش دهند. قیمت های پایین به معنای دستمزدهای پایین تر است و این امر برای مدیران خرده فروشی مشکلی بسیار بزرگ است. اعمال تخفیف هایی که به خرده فروشان امکان فروش بیشتر محصولات بدون تاثیر بر درآمد آن ها را بدهد، راه حلی برای این مشکل می باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com