قیمت شیر در بازار با قیمت تمام شده دامداری‌ها همخوانی ندارد

قیمت شیر در بازار با قیمت تمام شده دامداری‌ها همخوانی ندارد
علی‌اصغر محمدپور گفت: در هفته اخیر قیمت اقلام علوفه‌ای از جمله جو، انواع کنجاله و سویا چندین برابر شده و قیمت شیر در بازار با قیمت تمام شده دامداری‌ها به هیچ وجه همخوانی ندارد.
مدیر دامپروری سازمان اقتصادی رضوی افزود: مصرف شیر و لبنیات با سلامت و تندرستی جامعه ارتباط مستقیم دارد و کاهش مصرف آن در جامعه نگران‌کننده است.
نائب رئیس هیت مدیره شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی تصریح کرد: همه تولیدکنندگان شیر می‌خواهند قیمت شیر پائین باشد و همه مردم از لبنیات استفاده کنند ولی متاسفانه قیمت نهاده‌های دامی هر روز گران‌تر شده و در بازار موجود نیست.
وی ادامه داد: در حال حاضر دامداران به سبب نداشتن توجیه اقتصادی گاوهای خود را راهی کشتارگاه‌ها می‌کنند و این ضربه بزرگی به تولیدکنندگان شیر و لبنیات وارد می‌کند.
این مدیر اقتصادی در عرصه تولید شیر خاطرنشان کرد: خوشبختانه قیمت شیر در اروپا و کشورهای همسایه افزایش پیدا کرده و به تبع آن قیمت شیرخشک نیز بالا رفته و امیدواریم شاهد تکرار تجربیات تلخ گذشته در واردات شیرخشک که اثرات تاسف‌باری بر روی فعالیت واحدهای تولید کننده شیر صنعتی گذاشت، نباشیم.
مدیر دامپروری سازمان اقتصادی رضوی گفت: راه برون رفت از این اوضاع این است که دولت به اقلام علوفه‌ای یارانه اختصاص دهد و تعرفه را حذف کند در غیر این‌صورت دامداران در چند ماه آینده و در تامین علوفه با بحران مواجه می‌شوند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com