قیمت خوراک طیور در انتظار دستورالعمل بانک مرکزی و سازمان حمایت

قیمت خوراک طیور در انتظار دستورالعمل بانک مرکزی و سازمان حمایت
قیمت خوراک طیور در بازار طی دو روز گذشته دوباره افزایش یافت، مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران می‌گوید بانک مرکزی باید دستورالعمل صریحی برای پرداخت مابه‌التفاوت ارز ۲۴۷۷ و ۱۲۲۶ و سازمان حمایت قیمت جدید نهاده را اعلام کند.
حسین مقدم‌نیا در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت کنجاله سویا و ذرت دیروز در بازار افزایش یافت، گفت: وارد‌کنندگان نهاده به دلیل اینکه پرداخت مابه‌التفاوت دو ارز 2477 و 1226 از سوی بانک مرکزی به طور صریح اعلام نشده است، نهاده را به قیمت قبل تحویل نمی‌دهند.
بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ارز مرجع که پیش از این به واردات نهاده خوراک طیور تخصیص می‌یافت، از 1226 تومان به 2477 تومان تغییر و دولت اعلام کرده است، مابه‌التفاوت این دو نرخ به وارد کنندگان پرداخت خواهد شد، اما تاکنون پرداخت نشده است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران افزود: وارد کنندگان می‌خواهند، خوراک طیور را تا پرداخت مابه‌التفاوت دو نرخ ارز به صورت علی‌الحساب به تولید‌کنندگان مرغ تحویل دهند و مرغداران نیز راضی نیستند.
وی گفت: یک تولید‌کننده باید تمام محاسبات خود را به درستی انجام دهد و این طور نیست که نهاده‌ای را به طور علی‌الحساب خریداری کند و معلوم نباشد که چند ماه دیگر چقدر باید دوباره پرداخت کند، زیرا این مسئله تمام معادلات تولید را به هم می‌زند.
وی گفت: از سوی دیگر سازمان حمایت نیز قیمت جدیدی را اعلام نمی‌کند، تا وضعیت قیمت مشخص شود و صحبتی بین واردکنندگان و تولید‌کنندگان نباشد.
به گفته مقدم‌نیا قیمت کنجاله سویا و ذرت دیروز به ترتیب به کیلویی 1390 و 1100 تومان رسید.
مقدم‌نیا در پاسخ به اینکه چرا شرکت پشتیبانی امور دام نهاده ارزان‌قیمت را در اختیار تولید‌کنندگان قرار نمی‌دهد، گفت: این شرکت اعلام می‌کند نهاده‌ای که در انبارها وجود دارد، باید برای ذخیره روزهای مبادا باشد.
به گزارش فارس؛ شرکت پشتیبانی امور دام خوراک طیوری را که واردکنندگان وارد کرده‌اند، خودش تحویل می‌گیرد و قیمت مصوب سویا کیلویی 1050 تومان و ذرت 700 تومان را تصویب کرده است که وارد‌کنندگان به این قیمت در اختیار تولید‌کنندگان قرار نمی‌دهند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com