قیمت جوجه یکروزه به ۹ هزار تومان رسید

قیمت جوجه یکروزه به ۹ هزار تومان رسید
مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: کاهش عرضه و فروش مرغ خارج از شبکه توزیع منجر به گرانی مرغ در بازار شده است.
محمد علی کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی، از کمبود عرضه مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فصل گرما، تولیدات در مناطق شمالی کشور که مرغ به تهران ارسال می کنند، کاهش پیدا کرده است، از این رو کارگروه تنظیم بازار و استانداری های استان های شمالی به این موضوع ورود کردند که در نهایت محدودیت های در ارتباط با ارسال مرغ منجر به کاهش عرضه شده است.
وی افزود: کاهش عرضه مرغ در تهران زمینه را برای فروش مرغ خارج از شبکه فراهم کرده و همین امر منجر به گرانی مرغ در بازار شده است.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی مشکلات سیستم توزیع را علت اصلی گرانی و نابه سامانی بازار دانست و گفت: تمامی مرغداران موظف به توزیع مرغ با نرخ ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان هستند، چنانچه نسبت به میزان دان و جوجه مرغ کمتری عرضه کنند برای جوجه ریزی دوره بعد با مشکل مواجه می شوند. همچنین مشکلات توزیع بعد از کشتار دومین عامل برهم ریختگی بازار است که مرغدار اطلاعی ندارد بعد از کشتارگاه چه اتفاقی در بازار رخ بدهد.
وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی از میدان پیروزی و میدان بهمن تا خرده فروشی باید نظارت و کنترل دقیق داشته باشند چرا که عرضه مرغ با قیمت ۴۰ هزار تومان و بعضا بالاتر ارتباطی به مرغدار ندارد.
کمالی سروستانی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی‌ تعریفی ندارد، بیان کرد: برخی مرغداران به رغم گذشت ۲۰ روز از جوجه ریزی نهاده دریافت نکردند که تولیدکننده برای زنده ماندن‌مرغ تولیدی چاره ای جز تامین‌نهاده با هر نرخی از بازار آزاد ندارد چرا که مرغ موجود زنده است و مرغدار برای زنده ماندن به هر دری می زند که این امر هزینه تولید را افزایش می دهد.
مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش مجدد قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: هم اکنون هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ ۸ هزار تا ۹ هزار تومان بدست مرغدار می رسد، درحالیکه نرخ مصوب آن ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.

اسداله نژاد قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده را ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان و مرغ گرم در کشتارگاه را ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.
مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی گفت: بنابر آخرین آمار در تیر ۱۱۶ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با توجه به گرمای هوا، حداکثر ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود، درحالیکه نیاز ماهیانه کشور ۲۲۰ هزار تن است.
وی از عرضه مرغ منجمد از سوی پشتیبانی امور دام برای تعادل قیمت در بازار خبر داد و گفت: عرضه مرغ خارج از شبکه کشتارگاه کماکان ادامه دارد به طوریکه حتی بر مرغ هایی که قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان درج شده، اما به دلیل نبود نظارت بر روند توزیع با قیمت های بالاتری بدست مصرف می کنند .
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: دولت جدید با تامین به موقع ارز، ترخیص از گمرک و رفع مسائل حمل و نقل باید تمهیداتی بیندیشد تا نهاده به موقع بدست مرغدار برسد و از طرف دیگر‌ با واگذاری امور به اتحادیه و تعاونی تشکل ها، دخالت دولت به حداقل باید برسد چرا که به دلیل فراهم بودن امکانات و زیرساخت های لازم ظرفیت تولید به حدی است که می توان نیمی از تولید را صادر کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com