قیمت تمام شده تولید شیر خام برای دامداران 880 تومان است

قیمت تمام شده تولید شیر خام برای دامداران 880 تومان است
مدیرعامل سراسری اتحادیه دامداران با تاکید افزایش هزینه تمام شده تولید شیر به واسطه رشد نرخ علوفه اعلام کرد: طبق آخرین آمار بدست آمده در اسفند ماه، پس از تصویب نرخ 630 تومانی شیر خام، قیمت متوسط خرید شیر توسط کارخانجات صنایع لبنی از دامداری ها نزدیک به 600 تومان بوده است.
سعید سلطانی سروستانی با اذعان به اینکه تا زمانی که نرخ نهاده های دامی افزایش یابد امکان تثبیت نرخ شیر خام وجود ندارد،سعید سلطانی سروستانی گفت: شیر یک محصول فسادپذیر است، بنابراین امکان احتکار آن برای دامداران وجود نداشته و بر این اساس نمی توانند آن را با هر قیمتی عرضه کرده و به فروش برسانند.
وی با اشاره به اینکه دامداران در سال گذشته خواستار تعیین نرخ شیر خام برپایه نظریه کارشناسی بوده اند، عنوان کرد: در این خصوص مباحثی مبنی بر خرید تضمینی شیر خام و تعیین نرخ تضمینی برای این محصول مطرح شد اما در حال حاضر هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.
به گفته سلطانی سروستانی؛ از زمان تصویب نرخ 630 تومانی برای شیر خام تاکنون، قیمت برخی از نهاده های دامی تا 100 درصد افزایش یافته است. بر این اساس قیمت کنجاله سویا از 580 تومان به حدود 1350 تومان افزایش یافته، نرخ یونجه هم که تولید داخل محسوب می شود از 300 تومان در سال گذشته به 800 تومان رسیده است.
رئیس اتحادیه دامداران تاکید کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید شیر خام با چربی 2/3 درصد و بارمیکروبی یک میلیون برای دامدار حدود 880 تومان تمام می شود که بسیار بالاتر از قیمت مصوب 630 تومانی است.
وی خاطرنشان کرد: ما به هیچ عنوان موافق افزایش نرخ شیر نبوده و تمام تلاشمان بر آن است که بتوانیم نهاده های دامی را با قیمتی مناسب تامین کرده و در اختیار دامداران قرار دهیم تا بر این اساس بتوان نرخ شیر را کاهش داد. 
 
نظرات شما
  •  

    احمد بابای گفت : ۹۱/۰۶/۲۴

    من دامدار100راسی در شهرستان رودبار هستم مگر دیگر شیری مانده که سر قیمت ان چونه بزنیم2ملیون تن شیر کشور کم شده مسولین باید خیلی مدت قبل فکر ارزانی شیر رامیکردن که دامدارتلیسه روانه کشتارگاه نکنه تاحالاگرفتارنش اگرقیمت شیرو علوفه همین باشه2ساله بعدگاوداری نمی ماندباید قیمت واقعی شیر اعلام شودقیمت شیر12500ریال

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com