قیمت تخم‌مرغ شکست

قیمت تخم‌مرغ شکست
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ‌ تخم‌گذار تهران گفت: یکی از مشکلات بازار تخم‌مرغ عدم سامان‌دهی عرضه است؛خرده فروشان و واسطه‌ها از این موضوع سود می‌برند و مصرف‌کننده و تولیدکننده هر دو زیان می‌بینند.
ناصر نبی پور بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ از یک هفته قبل روندی نزولی را در پیش گرفته است، اظهار داشت: قیمت این کالا در هرکیلوگرم بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش یافته و در حال حاضر میانگین قیمت آن در هر کیلوگرم حداکثر ۳۵۰۰ تومان است.
وی، قیمت تمام شده تولید تخم‌مرغ را بین ۴۰۰۰ تا ۴۱۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: بازار تخم‌مرغ وابسته به عرضه و تقاضا است. زمانی که تقاضا کم باشد بهای آن افت می‌کند؛ مصرف این کالا از ۱۵ اسفند به بعد کم می‌شود، بنابراین امیدی به افزایش قیمت تخم‌مرغ در ایام عید نیست.
نبی پور با بیان اینکه وزرات جهاد کشاورزی برای سال ۹۴، تولید ۴۲ میلیون جوجه را پیش بینی کرده است، گفت: برای تنظیم بازار باید بین عرضه و تقاضا توازن برقرار شود؛ مرغ‌داران باید به حذف مرغ‌های چربی‌دار اقدام و میزان جوجه‌ریزی کاهش پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه قدرت خرید مردم روز به روز پایین می‌آید، افزود: مردم از نظر مالی توان خرید محصولاتی مانند تخم‌مرغ را ندارند و درآمدشان در جاهای دیگر خرج می‌شود، ضمن اینکه یکی دیگر از مشکلات بازار عدم سامان‌دهی عرضه تخم‌مرغ است؛ بنکداران این کالا را از مرغ‌دار خریداری می‌کنند و کالا تا به دست مصرف کننده برسد چندین دست می‌چرخد، خرده فروشان و واسطه‌ها از این موضوع سود می‌برند و مصرف کننده و تولیدکننده هر دو زیان می‌بینند.
نبی پور خاطر نشان کرد: قیمت تخم مرغ در ایام محرم و صفر و نیمه دوم اسفند کاهش پیدا می‌کند و بازار آن بین ماه‌های شهریور تا اسفند مطلوب است که متاسفانه در شهریور امسال نیز بازار خوبی نداشتیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com