قیمت تخم مرغ و مشکلات بازار آن

قیمت تخم مرغ و مشکلات بازار آن
ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران ، از افزایش 900 تومانی هر کیلو تخم‌مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری 7 هزار و 500 و شانه‌ای 15 هزار تومان است.
وی اعتراض کامیون‌داران مشهد برای حمل بار، کاهش قدرت خرید مردم برای گوشت قرمز و هجوم به سمت خرید تخم‌مرغ را دلیل اصلی افزایش قیمت در روزهای اخیر اعلام کرد.
نبی‌پور گفت: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد نمی‌توان پیش‌بینی خاصی برای بازار تخم‌مرغ داشت، اما به هر حال با کاهش قدرت خرید مردم و هجوم به سمت مصرف تخم‌مرغ ، مجددا قیمت دستخوش تغییر و تحولاتی قرار خواهد گرفت.
به گفته این مقام مسئول، مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) وجود ذرت و سویا در مرغداری‌ها را احتکار حساب کردند که این امر با انتقاد شدید تولیدکنندگان روبه‌رو شد چرا که هر یک از واحدها برای یک ماه باید حداقل ذخیره داشته باشند.
وی درباره آخرین وضعیت آنفلوانزای حاد پرندگان بیان کرد: باتوجه به گرمای شدید در تیرماه، تعدادی از واحدهای بومی و صنعتی درگیر بیماری شدند که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر مسئولان ذی‌ربط ارز کافی به ترخیص واکسن‌های آنفلوانزای موجود در گمرک اختصاص دهند تا شاهد اپیدمی بیماری همانند سال گذشته در کشور نباشیم.
نبی‌پور ادامه داد:  اگرچه بنابر آمار سازمان دامپزشکی تاکنون 300 هزار قطعه طیور ناشی از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در تیرماه معدوم شده است، اما اتحادیه نظر دیگری دارد.
به گفته رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار، اگر امسال ارز کافی به واردات واکسن مورد نیاز تخصیص داده نشود، افزون بر تلفات بالای 40 میلیون طیور، قیمت تخم‌مرغ به شانه‌ای 30 تا 40 هزار تومان خواهد رسید.
وی در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات تخم‌مرغ، گفت: با وجود نوسان شدید نرخ ارز، امکان صادرات به ریال و  ثبت در سامانه نیما به دلار وجود ندارد و هم اکنون مقدار ناچیزی تخم‌مرغ به صورت قاچاق به افغانستان صادر می‌شود
 
نظرات شما
  •  

    محمدخالقی گفت : ۹۷/۰۵/۰۸

    مناسب است این مسئول به اظهارات خود درماههای گذشته مبنی برتامین تخم مرغ به قیمت مناسب در روزهای تابستان مراجعه نمایند وبا تحلیل های ناروا، ازطرحهای تنظیم بازار برای تخم مرغ، گلایه ای نداشته باشند.
    همین ایشان مگرنبودند که اظهارمیداشتند که نیازی به واردات تخم مرغ نیست وتولیدداخل کفاف نیاز بازار را با قیمت های مصوب وحتی پائین تر از آن را میدهد.
    حال بیایند جوابگو باشند.
    همین امروز یک شانه تخم مرغ با وزن ناخالص(به همراه شانه وشرینگ ولیبل) را باوزن 1.6کیلو گرم به قیمت 136000 ریال از غرفه های سازمان میادین میوه وتره بار تهیه کردیم.
    اگر به نرخ اعلامی ایشان هم بخواهیم حساب نمائیم هر کیلوی آن 8500 تومان خواهد شد.
    علاوه بر آن نیز ایشان تهدید کرده اند اگرارز کافی به واردات واکسن مورد نیاز تخصیص نیابد قیمت هرشانه تخم مرغ به 30 تا 40 هزارتومان خواهد رسید.
    باید به اینگونه افراد دست مریزادگفت.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com