قیمت بالای گوشت قرمز در سنندج و تفاوت معنادار آن به نسبت دیگر شهرها

قیمت بالای گوشت قرمز در سنندج و تفاوت معنادار آن به نسبت دیگر شهرها
بالا بودن قیمت گوشت قرمز در قصابی های شهر سنندج که گلایه های پی در پی شهروندان را در بر داشته در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کردستان به ریاست استاندار مطرح شد و قرار شد در ستاد تنظیم بازار استان قیمت ها واقعی و به قصابی ها اعلام شود.
افزایش قیمت گوشت قرمز در سنندج به نسبت شهرستان های دیگر استان ابتدا توسط خبرنگاران مطرح شد که رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ابتدا اعلام کرد تعیین قیمت گوشت در بازار اصلا ارتباطی با جهاد کشاورزی ندارد.
کریم ذوالفقاری در ادامه افزود: سازمان جهاد کشاورزی وظیفه دارد حسب قانون در انتهای هر ماه قیمت انواع دام زنده در میدان دام را به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کند.
او تعیین قیمت و کنترل بازار را وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت دانست.
قیمت گوشت قرمز در برخی از شهرستان های استان کردستان به ازای هر کیلوگرم 250 هزار ریال است اما این نرخ در شهر سنندج تا 370 هزار ریال نیز رفته و این سوال اساسی مطرح است که اختلاف 120 هزار ریالی بابت چیست؟
بر اساس گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان سالانه 26 هزار تن گوشت قرمز در کردستان تولید می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در این جلسه اظهار کرد قیمت دام زنده در استان به ازای هر کیلوگرم 115 هزار ریال است و از دو سال قبل تاکنون تغییری نکرده است و از سوی دیگر قیمت هر کیلوگرم یونجه و جو به عنوان دو نهاده مهم دام هر کدام حدود 3هزار ریال کاهش یافته است.
خالد جعفری بالا بودن قیمت گوشت قرمز در سنندج را از یک سو مربوط به تعداد زیاد قصابی های شهر سنندج و از سوی دیگر تعداد زیاد چوبداران در این شهر ذکر کرد و گفت: در شهر سنندج 300 قصابی فعال است که باتوجه به اینکه هزینه کرده اند به دنبال سود از محل فروش گوشت هستند و یکی از دلایل بالا بودن قیمت گوشت قرمز در سنندج این قصابی ها هستند.
او یادآور شد قصابی ها با افزایش خودسرانه قیمت گوشت قرمز سوء استفاده می کنند.
استاندار کردستان نیز در این جلسه با یادآوری اینکه قرار بود قیمت گوشت قرمز در جلسه ستاد تنظیم بازار تصویب و اعلام شود تاکید کرد جلسه مربوط به این موضوع هرچه زودتر برگزار شود.
عبدالمحمد زاهدی تاکید کرد قیمت گوشت قرمز در سنندج به نسبت استان های همجوار نباید تفاوت زیادی و معناداری داشته باشد.
کردستان حدود سه میلیون و 500 هزار واحد دامی سبک و سنگین دارد که سالانه 26هزار تن گوشت قرمز و 221هزار تن شیر در استان تولید می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com