قیمت بالای تمام شده تولید سبب متضرر شدن مرغداران می‌شود

قیمت بالای تمام شده تولید سبب متضرر شدن مرغداران می‌شود
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: قیمت بالای تمام شده مرغ سبب ضرر دیدن مرغداران می شود.
حسین صفرپور با اشاره به وضعیت مرغداران استان گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید برای مرغداران کیلویی 3 هزار و 700 تومان بودهکه مقدار زیادی است؛ اما با قیمت 3 هزار تومان از او خریداری می‌شود که سبب متضرر شدن کیلویی 700 تومان مرغدار خواهد شد.
صفرپور خاطرنشان کرد: به خاطر تامین نهاده دامی افزایش قیمت تولید برای مرغدار به وجود آمده است و این ضرر را مرغدار بسیار سخت می‌تواند جبران کند.
وی یادآور شد: در این راستا جلسه‌ای با مسئولان استانی گذاشته شد و جهاد کشاورزی پیشنهاد داد تا سازمان صنعت، معدن و تجارت 4 هزار تن نهاده را در اختیار مرغدار قرار دهد تا از زیان آنها جلوگیری شود و امید به جوجه‌ریزی برای تامین مرغ در مرغداران به وجود آید.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی افزود: شرکت پشتیبانی در قالب مشخصی مرغ خریداری می‌کند و چون وزن مرغ سنگین است در حال حاضر نمی‌تواند مرغ را از مرغدار خریداری کند و جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی برای حمایت از مرغدار خواسته تا موضوع اندازه مرغ برداشته شود و مرغدار با قیمت مناسب مرغ خود را تحویل بازار دهد.
صفرپور تاکید کرد: 120 هزار تن در سال گوشت مرغ در خراسان‌رضوی تولید می‌شود که متناسب با نیاز استان است و نیاز به واردات از خارج استان برای تامین گوشت نیست اما سازمان صنعت، معدن و تجارتاعتقاد دارد سرانه مصرف بالاست و چون مشهد شهری زائرخیز است نیاز به واردات در استان وجود دارد.
وی با اشاره به تجهیز مرغداری‌های خراسان‌رضوی به سیستم‌های نوین اظهار کرد: هزار و 320 مرغداری مجوزدار در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند که 20 درصد آنها به سیستم‌های نوین مجهز شده‌اند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی افزود: مجهز شدن مرغداری‌ها به سیستم‌های نوین سبب صرفه‌جویی در سوخت و کاهش هزینه تولیدی مرغدار می‌شود که 350 تومان در هر کیلو کاهش قیمت مرغ به وجود می‌آید و کاهش قیمت تولید سود مرغدار و هزینه مصرف‌کننده را در پی دارد.
صفرپور با اشاره به تامین گوشت قرمز در خراسان‌رضوی گفت: هر سال 67 هزار تن گوشت قرمز در خراسان ‌رضوی تولید می‌شود که جوابگوی نیاز استان است و مازاد تولید به صورت گوشت بسته‌بندی و دام زنده از استان خارج می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی یادآور شد: بالا بودن قیمت گوشت قرمز به خاطر تامین نهاده با قیمت بالا است و در حال حاضر قیمت گوشت وارداتی مانند گوشت برزیلی 120 درصد افزایش قیمت داشته است با این حال نمی‌توان انتظار داشت که قیمت گوشت گاو و گوساله تولید داخل تغییر نکند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com