قوانین حمایتی صنعت دامداری درست اجرا نمی‌شود

قوانین حمایتی صنعت دامداری درست اجرا نمی‌شود
رییس کمیسیون کشاورزی آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان گفت: عدم تعامل سازنده میان دامداران و نبود یک برنامه منسجم علمی مهمترین چالش بخش دامداری استان است .
حمیدرضا قلمکاری در نشست هم اندیشی اعضای دبیرخانه شیر ایستگاه سلامت اتحادیه شرکت‌های تعاونی دامداری و کمیسیون کشاورزی اتاق در راستای بررسی مشکلات شیر در اتاق بازرگانی اصفهان، تصریح کرد: مشکل اصلی بخش دامداری  نبود قوانین حمایتی نیست، بلکه قوانین پیچ در پیچ و عدم اجرای مصوباتی است که سال‌ها از تصویب آن می‌گذرد.
وی با بیان اینکه هم اندیشی، هم افزایی و تعامل میان فعالان صنعت دامداری لازمه برون رفت از این وضعیت نابسامان است، افزود: پیگیری مشکلات از کانال کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و استفاده از ظرفیت‌های این کمیسیون می‌تواند درتسریع روند رفع معضلات و تحقق اهداف نقش مهمی را ایفا کند.
رییس کمیسیون کشاورزی آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: این کمیسیون  در مرحله اول برای تدوین برنامه‌ای منسجم و مبتنی بر تفکر استراتژیک اقدام به تشکیل یک کارگروه ویژه از تلفیق دو کمیته پرورش دام، طیور، آبزیان و کمیته امنیت و سلامت غذایی از کمیته‌های هفتگانه خود نموده و طرح اولیه نیز توسط این کارگروه ویژه تدوین شده است .
قلمکاری این جلسه را مقدمه‌ای برای هم افزایی در راستای بهبود مستمر فضای کسب و کار توصیف کرد و افزود: متاسفانه صنعت دامداری ایران از برنامه بلند مدت بی بهره است و تشکیل چنین جلسه‌ای برای تاکید بر موکدات نیست، بلکه ما به دنبال ایجاد یک برنامه بلند مدت و قدم گذاشتن در میدان عمل هستیم .
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان، تشکیل دفتر مطالعات استراتژیک ایران را لازمه حل مشکلات عرصه دامداری دانست و تاکید کرد: مساله تولید شیر یک مساله ملی است و باید در سطح ملی پیگیری شود به همین خاطر اتاق بازرگانی اصفهان در صدد است تا این موضوع را در سطح اتاق ایران مطرح کند .
قلمکاری گفت: اگر نگاهی همه جانبه به تولید شیر و صنعت دامداری داشته باشیم و برنامه  علمی و استراتژیک برای نیل به اهداف طراحی کنیم و همچنین تمام قوانین بالادستی را هم لحاظ کنیم زمینه را برای حل مشکلات فراهم ساخته‌ایم که این امر مد نظر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی است.
اتاق بازرگانی آماده پیگیری مشکلات دامداران است
هم‌چنین رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی اصفهان با تمام قدرت از طرح‌هایی که در این زمینه و در این کمیسیون تدوین می‌شود حمایت می‌کند .
سید عبدالوهاب سهل آبادی اظهار امیدواری کرد که تشکل‌های دامداری با حضور فعال در اتاق بازرگانی  بتوانند مسایل و مشکلات خود را از طریق پارلمان بخش خصوصی دنبال کنند.
وی شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی را ظرفیتی مناسب برای پیگیری مسایل و مشکلات بخش‌های مختلف اقتصادی استان برشمرد و گفت: برخی از مصوبات این شورا به صورت پیشنهاد ملی به دبیرخانه شورای گفت‌وگو کشور ارایه می‌شود .  
رییس اتحادیه دامداران استان اصفهان با بیان اینکه در صنعت دام و شیر قوانین قربانی می‌شود، گفت: باید به دنبال بهبود فضای کسب و کار باشیم و اتاق بازرگانی و در راس آن کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست می‌تواند ما را یاری کند .
موسی رهنمایی، واردات بی رویه فرآورده‌های لبنی را از جمله مشکلات دامداران عنوان و تاکید کرد: اگر قوانینی که برای حمایت کشاورزان و دامدارن تصویب شده در لیست قوانین متروکه قرار گرفته است بگویند تا به آن دل نبندیم.
 وی واردات 94 هزار تن گوشت در سال گذشته با وجود مازاد تولید گاوداری‌ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: واردات در شرایطی که تولید داخل کفاف نیاز داخل را  می‌دهد جای تعجب دارد.
رهنمایی با بیان اینکه باید بین صنعت کشاورزی و دامداری با صنایع دیگر عدالت اجتماعی برقرار شود، تاکید کرد: قوانین تصویب شده الزام آور هستند و دولت‌ها باید نسبت به اجرای آن اقدام کنند .
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com