قطع رابطه مالی ناظر دامپزشکی و مالک کشتارگاه

قطع رابطه مالی ناظر دامپزشکی و مالک کشتارگاه

ئیس سازمان نظام دامپزشکی اعلام کرد: قطع رابطه مالی بین دامپزشکان ناظر و کارفرمایان بخش خصوصی در جهت اعمال نظارت موثر بر بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمد آقا میری در محل این سازمان با اشاره به ابلاغ ماده 19 آئین‌نامه اجرایی سازمان نظام دامپزشکی گفت: رابطه مالی بین ناظران دامپزشکی و کارفرمایان بخش خصوصی در دستگاههای ماده 2 این آیین‌نامه قطع شد و نظارت موثرتر بر عرضه مواد خام داخلی اعمال می‌شود.
رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با بیان این که دامپزشکان سربازان گمنام عرضه سلامتی به شمار می‌روند گفت: تاکنون نظارت دامپزشکان بر عرضه مواد خام با منشاء دامی در کشتارگاهها و مراکز عرضه مواد خام دامی انجام می‌شود، ولی حقوق ناظران را کارفرمایان پرداخت می‌کردند که ممکن بود به دلیل رابطه مالی کارفرما و ناظر، امنیت شغلی دامپزشکان وجود نداشته باشد، ولی از این پس هم اعمال نظارت بر بهداشت مواد خام دامی بیشتر می‌شود و هم امنیت شغلی آنها بیشتر خواهد شد.
آقامیری افزود: این آیین‌نامه اجرایی که از سوی رئیس سازمان دامپزشکی برای اجرا به ادارات دامپزشکی استان‌ها ابلاغ شده از تاریخ 8 آبان 88 مصادف با میلاد پربرکت امام رضا (ع) اجرا می‌شود.
وی گفت: از این پس کارفرمایان موضوع ماده 2 این آیین‌نامه مرکز نگهداری و پرورش دام، کارخانه خوراک دام، چراگاهها واقع و آبشخور و صیدگاهها، کشتارگاه‌ها، کارخانه‌های تهیه آماده و توزیع فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌های مواد پروتئین دامی، مراکز جمع‌آوری عسل و شیر خام انبار نگهداری مواد اولیه خوراک دام، کارخانه جوجه‌کشی، شناورهای حامل دام و صیادی و سایر موارد با تشخیص رییس سازمان دامپزشکی هستند.
آقا میری افزود: کارفرمایان این مراکز موضوع ماده 2 آیین نامه از این پس با عقد قرارداد با سازمان نظام دامپزشکی حقوق ناظران را به سازمان نظام پزشکی واریز و این سازمان از طریق صندوق تعاون نظام صنعتی دامپزشکی حقوق ماهانه آنها را طبق قانون کار پرداخت می‌کند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی افزود: در حال حاضر 5 هزار نفر مسوول فنی دامپزشکی و 6 هزار نفر در واکسیناسیون در کشور فعالیت دارند.
آقامیری با بیان اینکه 50 درصد عوامل بیماری‌زا مشترک بین انسان و دام هستند، گفت: پیشگیری ارزان تر از درمان است و اعمال نظارت موثر بر عرضه مواد خام داخلی در ایجاد سلامت و بهداشت جامعه موثر است.
وی گفت: با تلاش شبانه‌روزی دامپزشکان و ناظران بهداشتی بر عرضه مواد خام داخلی مردم با خیال راحت انواع گوشت سفید، قرمز، ماهی و فرآورده‌های خام دامی را مصرف می‌کنند و به نظارت موثر دامپزشکان اعتماد دارند.
آقا میری تصریح کرد: شرکت نظام سبز سلامت که زیر مجموعه سازمان نظام دامپزشکی شکل گرفته، همه دامپزشکان و ناظران دامپزشکی در آن عضو هستند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com