قطع برق و زیان مرغداریهای گناباد

قطع برق و زیان مرغداریهای گناباد
مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: قطع جریان برق ظرف چند روز گذشته موجب اتلاف تعداد زیادی طیور در واحدهای مرغداری این شهرستان شد که فاقد دستگاه مولد برق هستند و تداوم این روند مرغداران با زیانهای بیشتری مواجه می کند.
قطع برق سبب زیان مرغداریهای گناباد می شود
علیرضا حسین زاده روز سه شنبه در نشست فرهنگ سازی صرفه جویی و بررسی قطعی برق در گناباد افزود: قطع دوره ای نیروی برق به تهدید مهمی برای مرغداریهای گناباد مبدل شده لذا تا حد امکان باید از قطع برق خودداری شود. 
وی ادامه داد: کشاورزان، مرغداران و دامداران گنابادی با مشکلات متعدد همچون کمبود منابع آبی، خشکسالی، و گرانی نهاده های دام و طیور مواجهند که قطع دوره ای برق بر این تنگناها می افزاید. 
مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: در هر مترمربع فضای مرغداری تا 15 قطعه مرغ جا می گیرد لذا تامین تهویه و سایر تجهیزات به وسیله برق از نیازهای اساسی و حیاتی مرغداریها محسوب می شود. بر این اساس در قرارداد تامین برق واحدهای مرغداری بر ضرورت تامین مولد برق اضطراری تاکید شده ولی برخی از متصدیان این واحدها درتامین مولد کوتاهی کرده اند. مدیریت جهاد کشاورزی برای تهیه آن به متقاضیان تسهیلات با کارمزد 14 درصد پرداخت می کند.
رئیس اداره برق گناباد هم گفت: با وجود کاهش 10 درصدی تولید برق در این شهرستان طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در صورت صرفه جویی مشترکان خاموشی نخواهیم داشت.
محمد بهشتی افزود: سرانه قطعی برق برای هر یک از مشترکان در گناباد در طول سال 25 دقیقه است. با توجه به افزایش مصرف و کمبود تولید برق و اوج گرمای هوا برنامه خاموشی به صورت دوره ای بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده از ستاد توزیع نیروی برق خراسان رضوی مانند سایر نقاط کشور در 13 نقطه گناباد اجرا می شود. 
نایب رئیس شورای اسلامی گناباد هم گفت: مردم این شهرستان با وجود مشکلات متعدد اعم از خشکسالی و کمبود آب در این منطقه محروم زندگی می کنند و سرمایه گذاران هم با شرایط سختی حاضر به سرمایه گذاری شده اند لذا نباید با اقداماتی مانند قطعی بر دامنه مهاجرت از گناباد افزود و تولیدکنندگان را ناامید کرد.
علیرضا موحد ادامه داد: در این شرایط قطع برق بر دامنه تنگناهای مردم در گناباد می افزاید.
محمدعلی جعفری سرپرست فرمانداری گناباد هم در این نشست گفت: باید در قطع برق شرایط اقلیمی و مشکلات شهرستا‌هایی مانند گناباد مورد نظر قرار گیرد. مشترکان دولتی و خصوصی نیز باید با مدیریت مصرف در استفاده از برق و انرژی صرفه جویی کنند.
در پی قطع جریان برق طی سه روز گذشته شش هزار قطعه طیور تعدادی از مرغداریهای گناباد که از دستگاه مولد برق اضطراری برخوردار نبودند تلف شد.
87 واحد مرغداری در مجموع به ظرفیت دو میلیون قطعه جوجه ریزی برای هر دوره پرورش در گناباد فعالیت دارند. 44 هزار مشترک در مناطق شهری و روستایی این شهرستان زیرپوشش خدمات اداره برق هستند. مرکز شهرستان 88 هزار نفری گناباد در فاصله 287 کیلومتری مشهد واقع است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com