قزوین رتبه اول را در تولید مرغ اجداد تخم گذار کشور دارد

قزوین رتبه اول را در تولید مرغ اجداد تخم گذار کشور دارد

مهر- معاون بهبود تولیدات امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید بیش از 12 هزار تن مرغ اجداد تخم گذار در استان قزوین خبر داد و گفت: قزوین رتبه اول را در تولید مرغ اجداد تخم گذار کشور دارد.
ناطق معین الدین گفت: استان قزوین با دارا بودن 41 شرکت فعال در امر پرورش مرغ تخم گذار با ظرفیت پرورش بالغ بر پنج میلیون و 680 هزار قطعه از بزرگترین استانهای تولید کننده تخم مرغ کشور محسوب می شود.
وی افزود: اولین کارخانه ژلاتین حلال در کشور، تنها کشتارگاه صنعتی بوقلمون در کشور، تنها واحد مرغ اجداد تخم گذار، اولین تولید کننده گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک از قابلیتهای تولیدی در زمینه مواد پروتئینی در استان بشمار می رود.
وی تصریح کرد: یک واحد پرورش مرغ اجداد تخم گذار با ظرفیت 12 هزار و 580 تن تولید استان قزوین را در رتبه اول تولید این محصول قرار داده است.
وی با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی دام و طیور و آبزیان در قزوین گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در بخش دام و طیور به منظور استفاده و حضور بهره برداران استان است.
به گفته وی برای اولین بار در استان قزوین به عنوان مرکز پرورش کبک و بلدرچین به صورت صنعتی در این نمایشگاه که از 26 آبان ماه برپا خواهد شد، شرکت خواهند کرد.
 

 
کلمات کلیدی رتبه قزوین مرغ اجداد
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com