قرارداد شرکت پشتیبانی با مرغداران غیرمنصفانه است

قرارداد شرکت پشتیبانی با مرغداران غیرمنصفانه است
هر چند شرکت پشتیبانی امور دام کشور در اقدام اخیر خود با حذف ضمانتنامه بانکی و تبدیل آن به 10 درصد حس انجام کار به دنبال تسهیل در روند خرید مرغ و افزایش رضایتمندی مرغداران بوده است اما آنچه همیشه مورد انتقاد تولیدکنندگان می باشد مفاد قراردادهای خرید مرغ از آنان است که به گفته بسیاری بندهای آن گاهی غیرمنصفانه می باشد.
عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با انتقاد از محتوای قرارداد شرکت پشتیبانی امور دام کشور با مرغداران گفت: ما به تعدادی از بندهای قرارداد شرکت پشتیبانی با مرغدارن به شدت اعتراض داریم زیرا مفاد این قرارداد در بسیاری از بندها غیر منصفانه است.
محمد حسین زمانی راد در گفت‌وگو با خبرنگار ITPNews، اظهار کرد: این قرار داد نقاط ضعف فراوانی دارد به شکلی که بندهای آن تناقض های زیادی با یکدیگر داشته و از لحاظ حقوقی مشکلات بسیاری در آن دیده می شود.
وی افزود: یک اصل روشن در هر قراردادی این است که وقتی محصولی تحویل خریدار می شود پس از تائید سلامت آن مسئولیت حفظ و نگهداری آن با خریدار است زیرا فروشنده هیچ دخل و تصرفی در شرایط نگهداری محصول فروخته شده ندارد اما شرکت پشتیبانی برخلاف این اصل بدیع در معاملات عمل می نماید و تا یکسال بعد از تحویل مرغ، اگر محصول در سردخانه پشتیبانی هر ایراد و مشکلی پیدا کند باید مرغدار خسارت را جبران کند در صورتی که این عمل نه شرعا و نه عرفا صحیح نیست.
زمانی راد تاکید کرد: همانطور که شرکت پشتیبانی، مرغ خریداری شده از برزیل را در بندر آزمایش می نمود و پس از تائید سلامت تحویل می گرفت و دیگر مسئولیت آن بر عهده کشور فروشنده نبود، باید با مرغدار ایرانی نیز همینگونه رفتار نماید.
وی دیگر بندهای پر اشکال قرارداد شرکت پشتیبانی امور دام را اینگونه عنوان نمود: طبق قانون ارزش افزوده و مالیات هر قراردادی برعهده خریدار می باشد اما بر خلاف قانون، در قرارداد شرکت پشتیبانی با مرغداران این هزینه ها برعهده فروشنده می باشد.
به گفته زمانی راد با وجود اینکه خرید مرغ توسط شرکت پشتیبانی در برخی  از موارد به داد مرغداران می رسد اما این شرکت نتوانسته است در تنظیم بازار موفق عمل نماید.
زمانی راد می افزاید: هدف شرکت پشتیبانی امور دام کشور تنظیم بازار مرغ می باشد به این شکل که در مقاطعی که قیمت مرغ برای مصرف کننده بالاست ذخیره خود را عرضه نماید تا باعث متعادل شدن قیمت در بازار شود اما ما شاهد بودیم که پشتیبانی امور دام بر خلاف رسالت خود، در زمان رکود قیمت مرغ اقدام به ورود ذخیره به بازار کرده است.
عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: شرکت پشتیبانی هنگامی که تاریخ مصرف ذخایرش  رو به پایان است، مرغ هایی که به قیمت 6500 تومان خریده به قیمت  4500 تومان آن هم با چک های 6 ماهه به دلالان می فروشد، دلالان نیز مرغ خریداری شده را در بازار به صورت نقد با قیمت کمتر از 4000 تومان توزیع می کنند این در حالی است که طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی قیمت منطقی مرغ نباید کمتر از 7500- 7000 تومان باشد و کمتر از این قیمت موجب زیان مرغداران می شود.
 
نظرات شما
  •  

    دكتر بهروز شيرازي گفت : ۹۴/۱۰/۲۳

    آفرين به اين ميگن دوكلمه حرف حساب بدون تعارف.احسنت .خيلي جالب بود .ممنون از اي تي پي درمورد اين گزارش

    پاسخ...
  •  

    بهنام قاسمی گفت : ۹۴/۱۰/۲۳

    با عرض سلام ،
    با تشکر از سخنان جناب آقای زمانی راد. تمامی مطالب ذکر شده در مصاحبه ایشان کاملا صحیح بوده و نه تنها کلیه مسئولین پشتیبانی جهاد از ضرر مرغداران آگاه هستند، بلکه مردم ایران نیز از عملکرد پشتیبانی جهاد آگاه می باشند.
    دو روز قبل برای درخواست کمک تماسی با پشتیبانی جهاد جناب آقای دکتر زرافروز گرفته و درخواست کمک کردم. آقای دکتر زرافروز جواب بسیار جالبی به بنده دادند:ایشان فرمودند"خوب جوجه نریزیدو پرورش ندهید" من ماتم زده فقط گوش کرده و نمی دانستم چه جوابی باید بدهم.

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    بهنام قاسمی گفت : ۹۴/۱۰/۲۴

    آقای دکتر،در تمام کشورها دولت ها از تولید کنندگان حمایت، می کنند و برای مشکلات آنها راه حل ارائه می دهند نه اینکه صورت مسئله را پاک کنند. مثل اینکه شخصی مشکل معده و گوارش داشته باشه و به وی بگویند"مشکل معده داری، غذا نخور"یعنی صورت مسئله را پاک کردن.ضمن اینکه باید عرض کنم اکر گوشت مرغ تولید نشود، می بایست پول نفت و مالیات را جهت واردات گوشت مرغ دو دستی به کشور های بیگانه تقدیم کرده و جیب رانت خواران و دلالان را پر کنیم. پس معنای تولید ملی کجاست؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com