فیلم وبینار نیازمندیهای تغذیه ای مرغ تخمگذار Hy-line W-80 برای دستیابی به بهترین عملکرد پرورشی و تولیدی گله

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر در سطح استان ۲۵ هزار واحد پرورش دام صنعتی و سنتی و ۳۵ هزار بهره‌بردار در بخش دام فعالیت دارند.
هاشم ولی پور مطلق اظهارکرد: طی ۹ ماهه امسال بالغ بر ۷۷ هزار تن شیر در استان تولید شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی افزود: از این میزان حدود ۳۲ هزار تن توسط کارخانجات سطح استان خریداری و ۱۵ هزار تن به استان های خراسان رضوی و مازندران صادر شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان شیر در استان تولید شود.
وی  ادامه داد: ۲۶ مرکز خرید شیر ثابت و شش مرکز جمع آوری شیر سیار دارای پروانه در استان مشغول به فعالیت هستند که جمع‌آوری شیر خام از دامداران استان را انجام می‌دهند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: شیر تولیدی در استان برای تولید شیر پاستوریزه، پنیر، کره و ماست استفاده می‌شوند.
ولی پور مطلق از وجود ۱۵۵ هزار و ۹۹۵ راس دام سنگین در استان خبرداد و افزود: دام‌های سبک استان نیز حدود سه میلیون و ۱۴۳هزار راس هستند.
وی خاطرنشان کرد: از مهمترین مشکلات دامداران استان خشکسالی و تبعات ناشی از آن مانند کمبود و گرانی علوفه و آب، افزایش قیمت نهاده‌ها و در مقابل آن رشد کند تولید فرآورده های دامی است.

 
کلمات کلیدی
نظرات شما
  •  

    رضا میرشکار گفت : ۰۰/۰۸/۰۱

    ممنون

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com