فناوری جدید ایمنی غذایی برای تخم مرغ

فناوری جدید ایمنی غذایی برای تخم مرغ

محققان اخیرا موفق به کشف فناوری جدیدی برای محافظت تخم مرغهای مایع پاستوریزه از تهدیدهای ایمنی غذایی شده اند
به نقل از ساینس دیلی، نوعی فناوری جدید می­تواند تخم مرغهای مایع پاستوریزه را از تهدیدهای ایمنی غذایی محافظت نماید. این تهدیدها عبارتند از عوامل بیماریزا و باکتریهایی که به طور طبیعی سبب گندیدن تخم مرغ می­گردند.
سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مرتب در مورد عدم مصرف تخم مرغهای خام و غیر پاستوریزه یا محصولاتی که حاوی آنها هستند، هشدار می­دهد.
فناوری پاستوریزاسیون فعلی، عوامل بیماری­زای حساس به گرما را از بین می­برد، اما برخی ارگانیسمهای مقاوم به گرما که سبب گندیدن تخم مرغ می­شوند، زنده می­مانند. مصرف کنندگان می­توانند با آماده کردن صحیح و پختن از این مسائل جلوگیری کنند. اما فناوری جدید، این دغدغه­ها را کاملاً از بین می­برد.
این فناوری می­تواند عوامل بیماری­زا را بیشتر از پاستوریزاسیون حرارتی از بین ببرد، بدون این که به قابلیت تخم مرغ در کف کردن، انعقاد و امولسیون شدن آسیب وارد کند. این فناوری که به اختصار CMF (cross-flow microfiltration membrane separation) نام گرفته، در یک بررسی پایلوتی 9999/99 درصد سالمونلا را از بین برد.
همچنین در آزمایشی دیگر، هاگهای باسیل anthracis در سفیده تخم مرغ را نابود کرد.
محققان با وجود تاثیر بالای این روش، پیشنهاد می­کنند که روش CMF بهتر است همراه با پاستوریزاسیون به کار رود نه به جای آن تا بیشترین تاثیر را به جای نهد.

 
کلمات کلیدی ایمنی در تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com