فعالیتهای دامپزشکی در ساماندهی کشتارگاههای دام و طیور قابل تقدیر است

فعالیتهای دامپزشکی در ساماندهی کشتارگاههای دام و طیور قابل تقدیر است
رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی در بازدید از کشتارگاه صنعتی دام تبریز فعالیتهای دامپزشکی را در ساماندهی کشتارگاههای استان را قابل تقدیر دانست.
محمد حسین منافی رئیس شورای اسلامی در بازدید از کشتارگاه صنعتی دام گفت:فعالیتهای دامپزشکی در ساماندهی کشتارگاههای دام و طیور استان موثر و قابل تقدیر است.
وی همچنین با تقدیر از کمیته ساماندهی کشتارگاههای دام و طیور استان که مسئولیت آن را معاونت محترم عمرانی استاندار بر عهده دارد، افزود: در سالهای گذشته 14 کشتارگاه سنتی دام تعطیل و تمامی کشتارگاههای طیور تبدیل به صنعتی گردیده‌اند.
دکتر زندیه همچنین تولید محصولات دامی ارگانیک را یکی از برنامه‌های مهم دامپزشکی عنوان نمود و افزود در این راستا برنامه‌ریزهای و کارهای زیادی مانند پایش تخم مرغ، شیر و تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک صورت پذیرفته است.
وی همچنین با اشاره به نقش دامپزشکی در تضوین سلامت فراورده های خام دامی گفت:اداره کل دامپزشکی استان با استفاده از نیروهای متخصص و متعهد خود توانسته در راستای ارتقا کیفیفت بهداشتی محصولات دامی گامهای موثری بردارد.
وی همچنین گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی کشتارگاه صنعتی دام می بایستی سریعا راه اندازی گردد چرا که راه اندازی صنایع پائین دستی موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهد گردید.منافی در پایان با به موقع و موثر خواندن فعالیتهای دامپزشکی در مناطق زلزله زده گفت: عدم شیوع بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام گواه این موضوع است .
در ادامه دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان با ارائه گزارشی از روند نظارتهای شرعی و بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاههای دام و طیور استان گفت: بسیاری از بیماریها مانند شاربن، طاعون و... که در گذشته وحشت بر انسانها می‌افکند امروزه با تلاشهای شبانه روزی و بی ادعای همکاران دامپزشکی مهار، کنترل و ریشه کن شده‌اند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com