فعالیت ۷۰ درصد دامداری‌های دامشهر قم

فعالیت ۷۰ درصد دامداری‌های دامشهر قم
مدیرعامل شرکت بهپرور دامشهر قم گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد از دامداری‌های دامشهر قم فعال است و شرایط نسبت به دوسال قبل بهتر شده است.
ناصر رعیت‌پور، با اشاره به صحبت‌هایی که طی روزهای اخیر پیرامون قیمت گوشت مطرح می‌شود گفت: در حال حاضر با توجه به گرانی نهاده‌های دامی فعالیت برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی ندارد.
وی در ادامه بیان کرد: هزینه‌های نگهداری دام در مجتمع‌های دامپروری و همچنین هزینه‌های آب و برق و گاز و همچنین دستمزد کارگران افزایش یافته و این باعث شده تا روند تولید گوشت قیمت چند برابری را تجربه کند.
مدیرعامل شرکت بهپرور دامشهر قم با بیان اینکه تعداد دام‌های مولد کم شده است، ادامه داد: ثبات در قیمت گوشت تنها با کمک دولت و پرداخت یارانه مستقیم و بیمه دامداران محقق می‌شود.

بیماری تب کنگو در قم مشاهده نشده است
وی درباره کنترل بیماری تب کنگو در قم نیز عنوان کرد: تاکنون نشانی از این بیماری در دامشهر قم مشاهده نشده و دامپزشکی هم کاملا بر روی دام‌ها نظارت دارد و قرنطینه‌ها در این زمینه افزایش یافته است.
رعیت‌پور در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد از دامداری‌های دامشهر فعال هستند، عنوان کرد: به نظر می‌رسد برای حفظ دامداری‌ها و حفظ تولید و تولید کنندگان این بخش دولت باید در خصوص نهاده‌های دامی به شکل جدی تری وارد شده و حتی خریدهای تضمینی را در این بخش فعال کند.
وی درباره ورود دام‌های خارجی به دامشهر گفت: ‌ ورود چنین دام‌هایی تنها با مجوز امکان پذیر است و قرنطینه اینگونه دام‌ها هم در شهرهای دیگر صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت بهپرور دامشهر با بیان اینکه شرایط دامپروری نسبت به دوسال قبل بهتر شده است اما تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله است بیان داشت: در حال حاضر ۱۵ هزار رأس گوساله و ۲۵ هزار رأس دام سبک در دامشهر وجود دارد که این مقدار در طول روز به دلیل خرید و فروش‌ها در نوسان است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com