فعالیت مجدد پنج واحد مرغداری بدون آنتی بیوتیک در چهارمحال وبختیاری

فعالیت مجدد پنج واحد مرغداری بدون آنتی بیوتیک در چهارمحال وبختیاری
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری از فعالیت مجدد پنج واحد مرغداری در استان در زمینه تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در سال جاری خبر داد.
محمد اسدی گفت:فعالیت این واحدها به دلیل مشکل نهاده های مرغداری و نوسان زیاد قیمت داروها متوقف شده بود که با آغاز فعالیت این واحد ها حدود100 هزار قطعه مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
وی اضافه کرد:هماهنگی فروش محصول تولیدی این واحدها با قیمت حدود 62 هزار ریال در فروشگاه های زنجیره ای استان انجام شده است.
اسدی همچنین با بیان اینکه میزان تلفات در مرغداری های چهارمحال وبختیاری از متوسط کشوری پایین تر است، افزود: میزان تلفات در مرغداری های استان 5.4 درصد است که این میزان در کشور حدود هشت درصد است.
وی رعایت فواصل بین مرغداری ها و کمی تراکم این واحدها را از بیشترین دلایل پایین بودن تلفات مرغداری های چهارمحال وبختیاری برشمرد .
این مسئول در اداره کل دامپزشکی همچنین در زمینه وضع سلامت مرغ های تولیدی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: بیماری های شایع در مرغداری ها کنترل شده و اداره کل دامپزشکی در حال انجام اقدامات نظارت بر بهداشت مرغداری ها وواکسیناسیون طیور است.
به گزارش ایرنا، یکی از برنامه های سازمان دامپزشکی کشور در راستای تولید محصول سالم، تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک است.
حدود200 واحد مرغداری در چهارمحال و بختیاری فعال است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com